۹ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۲۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:

ساختمان بسیاری از بیمارستان‌های قزوین مستهلک شده است

 ساختمان بسیاری از بیمارستان‌های قزوین مستهلک شده است

قزوین - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه ساختمان بسیاری از بیمارستان‌های استان قزوین مستهلک است، گفت: قزوین از لحاظ زیر ساخت‌های درمانی رتبه خوبی در کشور ندارد.

مهدی رجحانی در گفتگو با خبرنگار مهر، پروژه انتقال آب طالقان به آبیک را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی استان قزوین دانسته و عنوان کرد: این پروژه یکی از مطالبات جدی مردمی بود و امروز آب با کیفیت خوبی در اختیار مردم آبیک قرار گرفته است.

وی افزود: ادامه این پروژه و انتقال آب به ۱۴ شهر دیگر استان قزوین در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: ابهامات و اشکالاتی در مناقصه این پروژه وجود داشت که با استقرار تیم جدید مدیریتی استان حل شده و باعث شد شاهد پروژه‌ای سنواتی و استهلاکی در استان نباشیم.

وی ادامه داد: در این مسیر فرایند مناقصه تکرار شد و همچنین زمانبندی برخی بخش‌های پروژه مانند تصفیه خانه از ۳۶ ماه به ۲۴ ماه تغییر پیدا کرد.

رجحانی از سد بالاخانلو نیز به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان نام برد و عنوان کرد: با مساعدت وزیر و اعتبارات تخصیص یافته امیدواریم تا دهه فجر شاهد افتتاح این سد باشیم.

وی با اشاره مشکلات تعاونی‌های مسکن در قزوین عنوان کرد: مشکلات تعاونی‌هایی همچون تعاونی‌های اراضی عظیمیه، باورس، جانبازان، هفت سنگان و تعاونی فرهنگیان در دست بررسی است و امیدواریم با راه حل‌هایی که در حال اتخاذ است به زودی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به مشکلات شهر مهرگان ادامه داد: شکل گیری سریع و تداخل کار یکی از مهمترین عوامل بروز مشکل برای مردم این شهر بود و تلاش شد تا با تبدیل آن به شهر جدید زمینه استفاده از یک ظرفیت قانونی برای تسریع خدمت رسانی به مردم شریف مهرگان فراهم ود.

وی زیرساخت‌های درمانی استان را مناسب ندانسته و عنوان کرد: استان قزوین از لحاظ زیر ساخت‌های درمانی رتبه خوبی در کشور ندارد و جزو استان‌های آخر از لحاظ تأمین زیر ساخت‌های بهداشت و درمان است.

رجحانی با اشاره به اینکه ساختمان بسیاری از بیمارستان‌های استان قزوین مستهلک است، ادامه داد: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان نیز به نسبت جمعیت مناسب نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته تلاش مستمری برای ارتقا زیرساخت‌های درمانی استان انجام شد و با تلا تمامی مدیران تأثیر گذار استان اتفاقات مهمی در حال انجام و پیگیری است و در صورت تحقق این هدف شاهد تحولی بزرگ در ایجاد زیر ساخت‌های درمانی در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سرعت ساخت مرکز ترومای بیمارستان شهید رجایی افزایش یافته است، اضافه کرد: ساختمان بیمارستان ۲۲ بهمن نیز عمری نزدیک به ۱۰۰ سال داشت که به زودی فرایند جابجایی بیمارستان به محلی جدید آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی نیز در سفر ریاست جمهوری اعتبار خوبی دریافت کرد اما امیدواریم با انتقال مدیریت ساخت بیمارستان به استان قزوین در ساخت آن تسریع شود.

رجحانی در پایان احداث بیمارستان هزار تختخوابی را یکی دیگر نقاط قوت استان برشمرد و افزود: یکی دیگر از نقاط قوت استان احداث بیمارستان هزار تختخوابی بخش خصوصی است، چراکه این مرکز درمانی به دلیل برخورداری از زیرساخت مناسب و ارائه خدمات با تعرفه دولتی می‌تواند کمک شایانی به استان در حوزه بهداشت و درمان داشته باشد.

کد خبر 5577884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha