۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳

معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

خراسان بخش مهمی از سرزمین ایران فرهنگی را شامل می‌شود

خراسان بخش مهمی از سرزمین ایران فرهنگی را شامل می‌شود

مشهد ـ معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خراسان، بخش مهمی از ایران فرهنگی است و همه وجوه و جلوه‌های، فرهنگی، هنری و صنایع‌دستی را در خراسان مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دارابی در جلسه با مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: ۶ پیشران توسعه در سازمان برنامه و بودجه نوشته‌اند که گردشگری جزو سه پیشران اول توسعه کشور است، این موضوع اهمیت و جایگاه این وزارتخانه را نشان می‌دهد.

معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تغییر جایگاه و نقش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: چالش‌های زیاری پیش رو داشتیم که برطرف شده یا در حال برطرف شدن است، با برنامه‌ها و اقدامات پیش‌رو تحول آفرینی و تغییرات اساسی را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: کمبودهایی قطعاً وجود دارد که به آن‌ها واقف هستیم اما برای رفع این مشکلات به‌صورت زیربنایی تلاش می‌کنیم.

دارابی هم‌چنین با اشاره به برنامه‌های وزارت در حوزه روابط‌عمومی، اطلاع‌رسانی و به‌ویژه تولید محتوا گفت: رسانه برای ما موضوع مهمی است و به همین دلیل تلویزیون اینترنتی را راه‌اندازی کردیم و در صدد توسعه ارتباطات و اطلاعات حوزه‌های سه‌گانه در رسانه‌های مختلف هستیم.

معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که ما در حوزه روابط عمومی و رسانه نیازمند توسعه هستیم، افزود: راه‌اندازی شبکه مسائل وزارتخانه در حال پیگیری است و یکی از بحث‌های جدی ما روابط عمومی است.

وی هم‌چنین درباره طرح ملی مهمان امام رضا (ع) تصریح کرد: خراسان رضوی محور اصلی این طرح است و ضرورت دارد که این استان سهم ویژه‌ای در این طرح داشته باشد.

دارابی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خراسان رضوی متفاوت با دیگر استان‌های کشور است و موضوعات این استان با توجه به بعد ملی که دارد به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.

معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: جلسه‌ای ویژه مسائل استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد و موانع و مشکلات درون وزارتخانه‌ای بررسی خواهد شد، هم‌چنین موضوعات و چالش‌های با دیگر دستگاه‌ها نیز با هماهنگی و همکاری طرفین برطرف خواهد شد.

ساختار اداری اداره‌کل و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی نیازمند بازنگری است

هم‌چنین سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: ساختار اداری اداره‌کل و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی نیازمند بازنگری است، شرایط نیروی انسانی طی سال‌های اخیر به گونه‌ای پیش رفته است که اکنون با برخی کمبودها مواجه‌ایم‌.

هم‌چنین معاونان و مدیران اداره‌کل گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود ارائه و چالش‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

کد خبر 5578906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha