۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۰۷

لیگ جهانی کاراته - باکو

چهار مدال نقره و برنز حاصل تلاش کاراته کاهای ایران

چهار مدال نقره و برنز حاصل تلاش کاراته کاهای ایران

پرونده تیم ملی کاراته ایران در چهارمین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی با دو نقره و برنز در باکو بسته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از رقابت‌ها جمعه ۱۱ شهریورماه با حضور ۲۴۸ کاراته کا از ۴۸ کشور به میزبانی آذربایجان در شهر باکو آغاز و عصر امروز به پایان رسید که تیم ملی کشورمان موفق به کسب چهار مدال نقره و برنز شد.

امروز و در روز پایانی مسابقات بهمن عسگری و سارا بهمنیار در مبارزه پایانی نتیجه را به رقبای خود واگذار کرده و به مدال نقره دست یافتند و طراوت خاکسار و ذبیح الله پورشیب نیز در مبارزه رده بندی رقبای خود را شکست داده و مدال برنز را به دست آوردند.

طراوت خاکسار که پس از برتری مقابل «کامنوا» از بلغارستان، تساوی با «بوروسکان» از اکراین، پیروزی مقابل «ویولت لالو» از ایتالیا و شکست در پیکار با «انجلیکا ترولوجا» از اکراین راهی دیدار رده بندی وزن ۵۵- شده بود در دیدار رده بندی مقابل «توبا یاکان» از ترکیه با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

ذبیح الله پورشیب در دیدار بندی مقابل «محمد رامادان» از مصر پس از تساوی یک یک با رأی داوران برنده و به مدال برنز این رقابت‌ها دست پیدا کرد. سرگروه تیم ملی کاراته در وزن ۸۴- کیلوگرم با برتری مقابل «جسی داکستا» از فرانسه، تساوی مقابل «آیخان مامایو» از آذربایجان و برتری در پیکار با «محمد الجعفری» از اردن، در مرحله حذفی پس از تساوی ۴ بر ۴ مقابل «پیکو شیمادا» از ژاپن با قانون سنشو (امتیاز نخست) بازنده شد و با صعود این ژاپنی، سرگروه تیم ملی به دیدار رده بندی رفت.

سارا بهمنیار که با کسب چهار پیروزی برابر «کریستینا اسویلنا» از بلغارستان، «گما مورالیس» از اسپانیا، «بتینا پلانک» از اتریش و «سراب اوزچلیک» از ترکیه راهی دیدار پایانی شده بود، در مبارزه برای کسب مدال طلا در پیکار با «یورگلیس سالازار» از ونزوئلا با نتیجه ۵ بر صفر نتیجه را واگذار و به مدال نقره بسنده کرد.

بهمن عسگری هم در فینال زون ۷۵- کیلوگرم نتیجه را ۳ بر ۲ مقابل «نورکانات آژیکانو» از قزاقستان واگذار کرد و مدال نقره دست یافت. وی با برتری مقابل «کارلوس بارگادوس» از اسپانیا، «بیباریس ژانگبر» از قزاقستان.«آندری زاپلیتنی» از اوکراین و «تایگو دوارته» از پرتغال به دیدار نهایی صعود کرده بود.

فاطمه صادقی در بخش کاتا انفرادی، رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم، مبینا حیدری در وزن ۶۸- کیلوگرم، لیلا برجعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم، امیر مهدیزاده در وزن ۶۷- کیلوگرم دیگر کاراته کاهای ایران بودند که از دور مسابقات کنار رفتند.

کد خبر 5581628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha