۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۲۷

امیرخان متقی خطاب به لاوروف:

درباره انفجار نزدیک سفارت روسیه تحقیقات انجام می شود

درباره انفجار نزدیک سفارت روسیه تحقیقات انجام می شود

سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در تماسی تلفنی با لاوروف گفت: درباره انفجار نزدیک سفارت روسیه در کابل تحقیقات انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز دوشنبه در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، حمله تروریستی نزدیک سفارت مسکو در کابل را به وی تسلیت گفت.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان می گوید که امیر خان متقی عصر امروز با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تلفنی رایزنی کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان در این باره اعلام کرد: وزیر خارجه (طالبان) به همتای روس خود به دلیل حادثه امروز نزدیک سفارت روسیه در کابل تسلیت گفت و اطمینان داد که تحقیقات همه جانبه ای در این باره انجام خواهد شد.

امیر خان متقی در این رایزنی تلفنی همچنین تاکید کرده است که نباید اجازه داده شود تا دشمنان روسیهو افغانستان بر روابط نزدیک و مثبت دو کشور تأثیر منفی بگذارند.

خبرگزاری «ریانووستی» ساعاتی پیش اعلام کرد که چند انفجار در نزدیکی سفارت روسیه در شهر کابل، پایخت افغانستان رخ داده است.

راشاتودی به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که در این حادثه دست‌کم ۲۰ نفر کشته شده و شماری نیز زخمی شدند. راشاتودی همچنین افزود در این حادثه دست‌کم ۲ دیپلمات روس هم کشته شدند.

یک منبع دیپلماتیک در گفتگو با «اسپوتنیک» افزود این انفجارها در نزدیکی بخش کنسولگری سفارت روسیه در کابل رخ داده است.

پلیس افعانستان درباره جزئیات این حادثه می‌گوید نیروهای طالبان، عامل انتحاری که جلیقه انفجاری را به تن داشت، هنگام نزدیک شدن به درب های سفارت روسیه، هدف قرار دادند.

بنا بر گزارش‌ها هنگام حمله عامل انتحاری، صف طولانی از دانشجویان و مردم عادی برای دریافت روادید مقابل سفارت روسیه وجود داشت.

کد خبر 5582603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha