۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۵۱

در گفتگو با مهر بیان شد؛

۱۱۰۰۰ نفر از اهالی ۶ شهر غرب گلستان در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند

۱۱۰۰۰ نفر از اهالی ۶ شهر غرب گلستان در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند

گرگان- رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های غرب گلستان گفت: تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر در شهرهای بندرترکمن، بندرگز، کردکوی، گمیشان، نوکنده و سیمین شهر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

عبدالهادی کاویان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ۱۱ هزار و ۶۴۵ نفر در مجموع ۶ شهر غرب استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد چهار هزار و ۳۰۴ نفر از اهالی شهرستان بندرترکمن هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های غرب استان گلستان افزود: در بندرترکمن تاکنون ۹۶ درصد افراد پالایش شده که از بین سه هزار نفر حائز شرایط اولیه، ۲۶۷ متقاضی افتتاح حساب و ۳۹ نفر به پرداخت وجه اولیه اقدام کردند.

کاویان گفت: در بندرترکمن تا کنون بیش از ۱۱ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته که پس از الحاق اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی به این طرح، بخش اعظم نیاز به زمین در بندرترکمن تامین می‌شود.

وی گفت: در کردکوی علاوه بر اینکه ۱۲ هزار مترمربع از اراضی مازاد دستگاه‌ها به نام وزارت راه و شهرسازی سند خورده است ۲.۸ هکتار از اراضی راه و شهرسازی هم به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های غرب استان گلستان اظهارکرد: در بندرگز و نوکنده به ترتیب ۶ و هشت هزار و ۸۰۰ مترمربع از اراضی وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان واگذار شده است.

کاویان افزود: اسناد مالکیت حدود ۶ هزار مترمربع از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی در شهر بندرگز در مرحله انتقال به راه و شهرسازی قرار داشته و پیش از این، اسناد مالکیت هفت هزار مترمربع از اراضی این دستگاه‌ها در شهر نوکنده برای الحاق به طرح نهضت ملی مسکن به وزرات راه و شهرسازی منتقل شد.

وی گفت: با توجه به عدم معضل تامین زمین در شهرهای گمیشان و سیمین شهر مقرر شد، در این شهرها مطابق با شرایط زندگی مردم منطقه، واحدهای نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی و تک واحدی احداث شود.

کاویان اظهار کرد: در این راستا تاکنون وزارت راه و شهرسازی ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار در شهر سیمین شهر را برای احداث این واحدها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار کرده است.

کد خبر 5583558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha