۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۵۳

۵ نظامی پاکستانی در درگیری با «طالبان پاکستان» کشته شدند

۵ نظامی پاکستانی در درگیری با «طالبان پاکستان» کشته شدند

در جریان درگیری نظامیان اسلام آباد با «طالبان پاکستان» در شمال غربی این کشور، ۵ نظامی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، گروه «تحریک طالبان پاکستان» امروز سه شنبه پس از آنکه ارتش اسلام آباد از کشته شدن ۵ نظامی این کشور و ۴ شبه نظامی وابسته به این گروه در یک درگیری مسلحانه در شمال غربی پاکستان خبر داد، اسلام آباد را به شکستن آتش بس متهم کرد.

گروه «تحریک طالبان پاکستان» در ماه ژوئن اعلام کرده بود که برای تسهیل گفتگوهای صلح با میزبانی طالبان افغانستان، آتش بس با دولت اسلام آباد را برای مدت نامحدودی تمدید کرده است؛ اما از آن زمان تاکنون درگیری های منظمی میان دو طرف وجود داشته است.

این حادثه نزدیک مرز افغانستان با پاکستان روی داده است.

یکی از فرماندهان گروه «تحریک طالبان پاکستان» امروز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با تأیید درگیری ها میان شبه نظامیان این گروه و ارتش پاکستان، گفت که اسلام‌ آباد به تعهد خود در مورد آتش‌ بس عمل نکرده است.

اما یک مقام دولتی پاکستان که طرف مذاکره با گروه «تحریک طالبان پاکستان» بوده است، آنها را به «قتل های هدفمند» و «افزایش تحرکات» در مناطقی از این کشور متهم کرد.

اسلام آباد از زمان تسلط طالبان بر کابل در سال ۲۰۲۱ همواره از حملات گروه تحریک طالبان پاکستان، به ویژه در امتداد مرزهای مشترکش با افغانستان گله کرده است.

کد خبر 5583619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha