۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸

فرمانده نیروی هوایی ارتش:

ایران چشمداشتی به کشورهای همسایه ندارد/ تقویت دکترین نظامی دفاعی

ایران چشمداشتی به کشورهای همسایه ندارد/ تقویت دکترین نظامی دفاعی

تبریز- فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه تمام کشورهای همسایه بدانند ایران اسلامی هیچ چشمداشتی به کشور دیگری ندارد، گفت: دکترین نظامی ما دفاعی است و آن را تقویت می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی صبح پنج شنبه در بازدید از پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز با تاکید بر اینکه تجهیزات و رادارهای هواپیماها به‌روز بوده و توسط متخصصان داخلی تولید و ارتقا می‌یابد، ادامه داد: مهماتی که در هواپیماهای مختلف استفاده می‌شود همچون بمب‌های دور ایستای نقطه زن، موشک‌های دورایستا و موشک‌های هوا به هوا توسط نیروهای دانشگاهی و صنعتی کشورمان ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در زمینه موشک‌های هوا به زمین نیز پیشرفت بسیار خوبی دارد، ادامه داد: هواپیماهای بدون سرنشین نیز از فاز شناسایی خارج شده و به فاز عملیاتی وارد شده‌اند.

واحدی درخصوص پایگاه هوایی تبریز نیز گفت: این پایگاه یکی از پایگاه‌های مهم و استراتژیک کشور است که افراد بسیار کوشا و پیگیر در این پایگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی سپس گفت: خلبانان پایگاه هوایی شهید فکوری در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که همیشه در صحنه هستند. مرکز قطعه سازی پایگاه شهید فکوری در سال‌های گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته و در برخی مواقع، قطعات بسیار مهم و گلوگاهی که مجبور به واردات از خارج بودیم را بومی سازی کرده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش سپس افزود: در رزمایش‌های اخیر نیز توانستیم اهداف را با پهپادها و موشک‌های نقطه زن مورد اصابت قرار دهیم.

واحدی اظهار داشت: دو پهپاد بسیار راهبردی و ارزشمند کمان ۱۲ و کمان ۲۲ توسط نیروی هوایی و پهپادهای راهبردی دیگر توسط وزارت دفاع ساخته شده است که نشانگر تقویت دکترین نظامی دفاعی کشورمان است.

کد خبر 5584850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha