۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۰۶

اردوغان: صادرات روسیه می تواند به داد کشورهای آفریقایی برسد

اردوغان: صادرات روسیه می تواند به داد کشورهای آفریقایی برسد

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد در صورت از سرگیری صادرات مواد غذایی از روسیه، می تواند به بحران غذایی در کشورهای نیازمند رسیدگی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور ترکیه بازگشت غلات و مواد غذایی روسیه به بازارهای جهانی را به حل بحران جهانی غذا موثر دانست.

«رجب طیب اردوغان» روز جمعه اعلام کرد در صورت ورود غلات روسیه به بازارهای جهانی، این مسئله به حل بحران غذایی در آفریقا و سایر کشورهای نیازمند کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت اگر غلات روسیه شروع به ورود(به بازارهای جهانی) کند، ما همه آنها را در یک سیستم خاص به ایده آل ترین شکل سازماندهی خواهیم کرد تا بتوانیم به کشورهای فقیر آفریقایی رسیده و این غلات و سایر محصولات را برای آنها ارسال کنیم.

اردوغان در ادامه ابراز امیدواری کرد که بتواند در دیدار آتی خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه این موضوع را صریحا با وی به بحث بگذارد.

رئیس جمهور ترکیه در اهمیت این موضوع گفت که بسیاری از کشورها به ویژه در آفریقا در شرایط دشواری قرار دارند و باید هر چه زودتر به این کشورها رسیدگی شده و این محصولات را برای آنها ارسال شود.

روز چهارشنبه، رئیس جمهور روسیه در مورد وضعیت صادرات غلات اوکراین، یادآور شد که تقریباً تمام غلات صادر شده از اوکراین نه به کشورهای در حال توسعه، بلکه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال شده است. به گفته پوتین، تنها دو کشتی از 87 کشتی به کشورهای فقیر رسیده است.

کد خبر 5585648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha