۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱

مدیر آموزش و پرورش پلدختر:

۹ هزار و ۶۶۰ دانش آموز پلدختری امسال به مدرسه می‌روند

۹ هزار و ۶۶۰ دانش آموز پلدختری امسال به مدرسه می‌روند

پلدختر - مدیر اداره آموزش و پرورش پلدختر گفت: امسال ۹ هزار و ۶۶۰ دانش آموز سال تحصیلی خود را در این شهرستان آغاز می‌کنند و وارد مدارس می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شفیعی روز شنبه در جلسه شورای آموزش پرورش شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه امسال ۹ هزار و ۶۶۰ دانش آموز سال تحصیلی خود را در این شهرستان آغاز می‌کنند؛ اظهار کرد: این تعداد دانش آموز در ۱۲۲ مدرسه در سطح شهرستان، با ۱۰۲ مدرسه دولتی و ۲۰ مدرسه غیر دولتی سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: هفت هزار و ۸۵۲ نفر دانش آموز پلدختری در ۴۰۸ کلاس دولتی و یک هزار و ۸۰۸ نفر نیز در ۱۰۴ کلاس غیر دولتی ثبت نام کردند.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: همچنین تعداد یک هزار و ۲۰۲ نوآموز پیش دبستانی امسال در پلدختر تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه این اداره ۸۳۲ نفر پرسنل حقوق بگیر دارد، افزود: این آمار جدای از پرسنل شاغل و غیر دولتی است که برای آغاز سال تحصیلی سازماندهی شدند.

شفیعی به سازماندهی دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان پلدختر به لحاظ ثبت نام در سطح استان رتبه نخست را با ۹۹ درصد ثبت نام دانش آموزان دارد که یک درصد باقی مانده نیز به تجدیدی دانش آموزان پایه نهم و سنجش نشده پایه اول بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه برای آغاز سال تحصیلی جدید سازماندهی دانش آموزان و معلمان انجام و فضاهای آموزشی آماده شده است، افزود: هدف آموزش و پرورش توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی و افزایش مهارت آموزی به دانش آموزان در تحصیل است.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر تنفس یکساله را بهترین راهکار برای معلمان مشمول قانون تعیین تکلیف دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود یک سال فرصت برای به کارگیری این معلمان تمدید شود.

وی از همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش را یاری دهند چرا که پس از چند سال مشکلات سیل و آموزش مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا هدف اداره راه اندازی پروژه مهر در پلدختر به بهترین شکل، متفاوت از سال‌های گذشته همراه با شادی و نشاط برای دانش آموزان است.

شفیعی با بیان اینکه امسال هیچ کلاسی در شهرستان پلدختر بدون معلم آموزش خود را آغاز نخواهد کرد، یادآور شد: علی رغم کمبود فضای آموزشی در سطح شهر اما سعی شده با ادغام مدارس به صورت ۲ شیفته با دانش آموز کمتر این مشکل برطرف شود.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه و توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، ۳۰ درصد از دانش آموزان به رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش معرفی و ۷۰ درصد دیگر در رشته‌های شاخه نظری ثبت نام شدند.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر به پنج اولویت اساسی در این اداره اشاره کرد و گفت: اجرای سند تحول بنیادین، عدالت تربیتی، پایش و سنجش کیفیت یادگیری، ایجاد فرصت‌های نوین تربیتی، مدیریت آسیب‌های اجتماعی، صیانت از کودک در برابر آسیب‌های فضای مجازی و مردمی سازی و مشارکت گروه‌های جهادی و خیرین در مسائل تعلیم و تربیت اولویت‌های این اداره است.

وی افزود: برخی مدارس در برخی روستاهای شهرستان که در دست تعمیر است تا راه اندازی آن نیاز به تهیه و تجهیز کانکس است که از اداره برق جهت حمل آن انتظار همکاری می‌رود و همچنین سایر ادارات خدمات رسان در موارد نیاز با این اداره هم افزایی کنند.

شفیعی برضرورت همکاری نهادهای حمایتی تاکید کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود کمیته امداد و بهزیستی شهرستان در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت در تهیه لوازم التحریر و دیگر هزینه‌های مدارس پای کار باشند.

کد خبر 5586357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha