۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵

صفری:

حجم صادرات ایران به عراق ۱۴ میلیارد است

حجم صادرات ایران به عراق ۱۴ میلیارد است

معاون دیپلماسی اقتصادی، تجارت با عراق را بسیار مهم برشمرد و حجم صادرات ایران به این کشور را حدود ۱۴ میلیارد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع آخرین اقدامات برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد و بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی با عراق به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

در این نشست، در خصوص فرآیندها و زمینه‌های اجرایی لازم برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد در بازه زمانی ۲ الی ۶ آذر ماه بحث و تبادل نظر صورت گرفت. برگزاری این نمایشگاه ماحصل توافقات دو کشور در جهت افزایش تجارت فی‌مابین است.

صفری در این نشست گفت: برگزاری این نمایشگاه و مشارکت فعال بخش خصوصی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در آن بسیار مهم است و موجب افزایش صادرات و تراز تجاری به ترکمنستان خواهد شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی، سفر اخیر خود به همراه وزیر راه به ترکمنستان را راهگشا عنوان کرد که به تبع آن برخی نقاط مرزی بازگشایی شدند و تردد کامیون‌های ترانزیتی افزایش یافت.

وی همچنین استان‌های مرزی به ویژه گلستان و خراسان را واجد بهترین فرصت برای صادرات کالاهای مورد نیاز ترکمنستان دانست و حضورشان در این نمایشگاه را مغتنم شمرد.

صفری افزود: در خصوص پروژه‌های صادرات خدمات فنی مهندسی از جمله در بحث نیروگاهی و راهسازی با طرف ترکمنستانی صحبت و توافقات اولیه حاصل شده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی همچنین با اشاره به نمایشگاه مصالح ساختمانی در روسیه، آن را فرصتی مهم برشمرد.

در ادامه این نشست در خصوص روابط تجاری ایران و عراق بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

صفری تجارت با عراق را بسیار مهم برشمرد و حجم صادرات ایران به عراق را حدود ۱۴ میلیارد اعلام کرد.

در این جلسه، کمیسیون مشترک ایران و عراق و نقاط ضعف و قوت آن با حضور نمایندگان مرتبط دستگاه‌ها بررسی شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی با اشاره به نقاط مرزی مشترک زیاد با عراق، رشد تجارت بازارچه‌ای با عراق را مهم برشمرد و کیفیت کالاهای ارسالی و رشد ترانزیت کالا به عراق و برعکس را مورد تأکید قرار داد.

در این نشست اعضای حاضر در خصوص چگونگی همکاری دستگاه‌ها، موانع پیش رو و راهکارهای ارتقای همکاری‌های فیمابین، بحث، محورها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

کد خبر 5587389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha