۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱

ناتو: پیروزی «پوتین» خطری برای همه ماست

ناتو: پیروزی «پوتین» خطری برای همه ماست

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در سخنانی اعلام کرد: پیروزی «پوتین» خطری برای همه ماست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز سه شنبه بدون اشاره به تحرکات خصمانه کشورهای غربی در مرز با روسیه در سخنانی ادعا کرد: «پوتین» (رئیس جمهور روسیه) این جنگ را آغاز کرد و باید با خروج نیروهایش از اوکراین به آن پایان دهد!

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص ادامه داد: رزمایش‌هایی که کشورهای ناتو برای سازماندهی آن آماده می‌شوند، موضوعاتی عادی هستند؛ اما پیامی بازدارنده برای روسیه در پی دارد. ناتو به زودی رزمایش‌های نیروهای بازدارندگی هسته‌ای انجام خواهد داد. ما هیچ تغییری در موقعیت نیروهای هسته‌ای روسیه ندیده ایم.

«ینس استولتنبرگ» در ادامه اضافه کرد: وزیران دفاع ناتو در مورد موضوع حفاظت از زیرساخت‌ها گفتگو خواهند کرد. هرگونه حمله عمدی به زیرساخت‌های متحدان با پاسخی قاطع و متحد مواجه خواهد شد. ما در حال رصد هر حادثه‌ای هستیم که می‌تواند به عنوان یک حمله سایبری یا ترکیبی طبقه بندی شود که مستلزم فعال سازی ماده ۵ است.

وی در ادامه مدعی شد: پیروزی «پوتین» خطری برای همه ماست؛ لذا نباید اجازه داد تا روسیه در اوکراین پیروز شود.

۲ روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه دیروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرار داد. بنا بر گزارش‌ها، شهرهای کی یف، دنیپرو، لویو، ژیتومیر، خملنیتسکی و ترنوپیل هدف حملات موشکی بودند.

خبرگزاری دولتی اوکراینی «اونیان» اعلام کرد صبح دیروز صدای ۴ انفجار در کی یف شنیده شد و گزارش‌هایی نیز درباره عملکرد پدافند هوایی ارتش اوکراین در استان کی یف انتشار یافت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه این انفجارها حوالی ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت محلی و یک ساعت پس از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در کی‌یف رخ داد.

این خبرگزاری افزود که خبرنگارانش چندین آمبولانس را دیده اند که به سمت محل انفجارها در مرکز شهر حرکت کردند.

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی یف نیز از وقوع چند انفجار در منطقه «شفچنکوفسکی» در مرکز این شهر خبر داد و افزود که خدمات اورژانس در حال ارسال به منطقه است و جزئیات بیشتر درباره این حادثه بعداً اعلام خواهد شد.

روسیه اعلام کرد که حملات موشکیِ تلافی جویانه مسکو به اوکراین به دلیل حمله تروریستی کی یف به پل کریمه به انجام رسید.

کد خبر 5607030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      پوتین قدرتمند آنچنان اوکراین ، آمریکا و اروپا را مغلوب کتد که در تاریخ ثبت شود. اگه کره ی شمالی و جین و ایران به روسیه بپیوندند که دیگه حکایتی میشه.
    • سام IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      بیچاره ها یعنی تاحالا متوجه نشدند که روسیه داره با شماها بازی میکنه، اقای پوتین اراده کنه کل اوکراین را باخاک یکسان میکند، ناتوهمچین میگه، مامتوجه هیچ گونه تحرک هسته ای نشدیم، اخه بدبخت های بیچاره اگه قرارباشه کاربه این مهمی را انجام بده باید به شما بنمایانه، چقدرعقب افتاده هستین، مثل بایدن،
    • غلامحسین IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      پوتین باید تقاص تحریم ها را از همه کشورهای اروپایی بگیرد مپیروز هم خواهدشد