۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷

یادداشت وارده؛

اغتشاش و آشوب؛ حربه شیاطین است

اغتشاش و آشوب؛ حربه شیاطین است

هرچه ریشه‌های جمهوری اسلامی در این ۴۴ سال اخیر عمیق‌تر شده، تهدیدها و فتنه‌گری‌های داخلی و خارجی هم بیشتر و سنگ‌دلانه‌تر شده و این نشان از قدرت کشورمان است.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: علی معروفی آرانی، فعال فرهنگی و منتقد و پژوهشگر این عرصه در یادداشتی که برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته& درباره اغتشاشات اخیر ایران و نقش بیگانگان در آن مطالبی را گوشزد کرده است.

مشروح متن این‌یادداشت را در ادامه می‌خوانیم:

«ولن ترضی عنک الیهود ولانصاری حتی تتبع ملتهم». هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهد شد مگر آنکه پیروی از آئین آنان کنی. بقره/۱۲۰

حوادث اخیر و شهادت تعدادی از حافظان امنیت همچون افراد بی گناه نشان داد که این کار اقدامی برنامه ریزی شده از سوی دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی ازجمله منافقین کوردل بوده است.

در حوادث جاری رسانه‌های وابسته به بیگانگان با تبلیغات بی شمار بسیاری از جوانان و نوجوانان را بر ترویج خشونت و آشوب‌گری تشویق و هدایت کردند. در حالی که در تمام دنیا مرسوم است که پیگیری مطالبات مردمی از طرف احزاب و از مجاری قانونی انجام می‌گیرد و آن هم بر اساس مشارکت مسالمت آمیز و بر اساس تفکر و تعقل خرد جمعی.

اغتشاش و حضور مسلحانه در میدان و خیابان برای پیگیری حق و حقوق، مطالبات مردمی محسوب نمی‌شود؛ بلکه برای برهم زدن امنیت و آرامش شهروندی و کسب و کار مردم است و برای رسیدن به اهداف خرابکارانه و دل خوشی شیاطین ددمنش از جمله منافقین و گروه‌های تجزیه طلب و هرج و مرج طلبانی که سودای تغییر دارند.

هرچه ریشه‌های جمهوری اسلامی در این ۴۴ سال اخیر عمیق‌تر شده، تهدیدها و فتنه گری‌های داخلی و خارجی هم بیشتر و سنگ‌دلانه‌تر شده و این نشان از قدرت کشورمان در پیشرفت و حرکت به سوی اهداف آرمانی و الهی است. مخالفان جمهوری اسلامی مدام بر طبل اعتراض و حق اعتراض و نقد کردن و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی را در پیش گرفته و هرچند هیچ مرز بندی روشنی بین نقد و اعتراض و اغتشاش که در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد ارائه نمی‌دهند بلکه با عربده جویی‌ها در فضای مجازی عامل گرفتار شدن جوانان و نوجوانان این مرز و بوم در دامن شیطانند تا بهره‌ای مادی از آب گل آلود نصیب شوند.

هیچ حزب و گروهی و حتی عقل سلیمی اعتراض را به اغتشاش و آتش سوزی که باعث از بین بردن کسب و کار مردم می‌شود، باور و تأیید نمی‌کند. در کشورهای فرانسه و انگلستان ‏جلیقه سبزها و زردها و‬ گاهی اغتشاش‌گران در خیابان و میادین حضور دارند؛ اما چیزی که باعث تعجب و شگفتی است این که هیچ آمبولانسی را به آتش نمی‌کشند و بانک و مسجدی را نیز مورد دستبرد و هتک حرمت قرار نمی‌دهند. و خواسته و مطالبات خود را بر اساس حمله به پلیس و فرار از خیابان انجام می‌دهند و اساتید دانشگاهی، معلمان، دانش آموزان و مدارس و دانشگاه‌ها را به تعطیلی و اغتشاش تشویق نمی‌کنند.

این مدل از اعتراض که در کشورمان وجود دارد و برخی از کشورهای مخالف و معاند این اغتشاشات را رهبری می‌کنند اصلاً منطقی و عقلانی نیست. بهر حال در هر کشوری حتی آمریکا و انگلیس و فرانسه ضعف‌های همچون بیکاری و تورم، گرانی، مسائل و فشارهای معیشتی مردم را ناراحت کرده اما قطعاً مردم شریف ایران با اغتشاشگران همراه و همفکر و هم گام نبوده و نیستند. با این نوع رفتارها نه تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه مشکلی روی مشکل دیگر و گره‌ی روی گره دیگر قرار می‌گیرد و اوضاع عمومی و معیشتی و کسب و کار و امور روزانه اقتصادی شهروندان بدتر و پیچیده‌تر می‌شود.

پیشنهاد رئیس جمهور برای شنیدن اعتراضات

رئیس جمهور محترم در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود در سخنانی درباره حق اعتراض و مرزبندی بین اغتشاش و اعتراض می‌گوید: «چه اشکالی دارد برای گفتگو، نقد و حتی اعتراض به یک تصمیم، مراکزی را قرار دهیم تا نسبت به برخی از روش‌ها و تصمیمات، نقد و اعتراض شود. این مسئله می‌تواند به ارتقای کار کمک کند و این موضوع در قانون اساسی جایگاه دارد و شنیدن نقد و حتی اعتراض می‌تواند به ارتقای کار کمک کند. البته باید حدفاصل بین اعتراض و اغتشاش مشخص شود؛ اعتراض و سخن مخالف اشکالی ندارد و باید شنیده شود اما اغتشاش؛ به هم ریختن امنیت کشور، ایجاد تعرض و هرج و مرج به جان و مال مردم است که در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست. امروز پلیس، سپاه و بسیج مدافع امنیت کشور هستند که شیرین‌ترین سرمایه خود که جانشان را در کف دست گرفتند تا امنیت را حفظ کنند. اینان جزو خود مردم هستند.

خط قرمز جمهوری اسلامی ایران امنیت جان و مال مردم است و نمی‌شود نسبت به جان و مال مردم اجازه تعدی داد. تا افرادی با اغتشاش جامعه را به هم بزنند. هیچ کس از آحاد مردم این اجازه را نمی‌دهد.»

همدردی اروپا به نام مردم ایران و به کام اغتشاش گران

اتحادیه اروپا در دفاع از اغتشاش گران و آشوب گران سنگ تمام گذاشتند. حتی دولت آمریکا ادامه مذاکرات را برای برجام به وقت دیگری موکول کرد تا ببیند ادامه آشوب‌ها در ایران و بویژه در تهران به کجا کشیده می‌شود. کشورهای اروپایی نه تنها در این خصوص دست از مداخله جویی برنداشتند بلکه در تأمین امنیت دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران نیز سهل انگاری کردند تا جایی که در این اماکن مورد تعرض اغتشاشگران و ضد انقلاب خارج نشین قرار گرفت. و این مدت شاهد تعرض به تعدادی از سفارتخانه‌های ایران در برخی از کشورهای اروپایی بودیم. از جمله تعرض به سفارتخانه‌های ایران در بلژیک، سوئد و دانمارک بودیم که به احضار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی این کشورها به وزارت امور خارجه ایران انجامید.

در این دوره از اغتشاشات و برخلاف همه نمونه‌های مشابه گذشته، رسانه پس از رویداد نبوده و نیست. پیش از رخداد است و نقش طراحی دارد. نقش کلیدی و نهایی رسانه، ساخت تصویر در ذهن است. و برای ساخت تصویر فراتر از هشتگ سازی نیازمند رویداد سازی است. نهایتاً رویداد را ساختند تا تصویر را بسازند. این در حالی است امروز رسانه‌ها و خبرگزاری‌های انقلابی در مقایسه با جریانات رسانه‌های دگراندیش داخلی که از سوی غول رسانه‌ای استکبار جهانی حمایت می‌شوند، بسیار اندک است. لذا ضرورت سامان دهی فضای مجازی و تکثیر رسانه‌ها و خبرگزاری انقلابی در جامعه و افزایش پهنای باند اینترنتی شبکه‌های اجتماعی خودی و حمایت مالی از آنها بیش از هرزمان دیگری خودنمایی می‌کند.

و یقیناً این بار نیز فرزندان غیور انقلاب اسلامی و خمینی کبیر فتنه فتنه گران را خاموش و نقشه‌های آنان را نقش برآب خواهند کرد. خداوند در قرآن می‌فرمایید: ومکرا مکرالله والله و خیرالماکرین.

با استناد از منویات رهبر معظم انقلاب می‌توان گفت که؛ تنها راه پیشگیری جوانان برای مبتلا نشدن به ترفندهای دشمنان، آشوبگران و منافقین راه اندازی جهاد تبیین است. واین ئمهم باید به‌طور جدی در دستور کار مجموعه فعالان و دست اندرکاران مسئولان فرهنگی جامعه قرار گیرد.

کلام آخر

اقدامات اخیر دشمنان، منافقین و تجزیه طلبان ضد انقلاب در این مدت که تمام داشته‌های خود را بکار گرفتند تا اقتدار و حاکمیت نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران را متزلزل و آسیب پذیر کنند ‏راه به جایی نبرد. جنگ نظامی و فرهنگی، ترور دانشمندان و سرداران و سربازان شهیدمان و انواع و اقسام فتنه‌ها و تحریم‌ها را برعلیه کشورمان به راه انداختند و درنهایت دیدن هیچ یک از این برنامه‌های منافقانه و مزورانه شأن نتوانست ایران را ضعیف کند و این مردم ایران بودند که با وحدت و یکپارچگی و با پیروی از رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه‌ای توانستند بر همه این توطئه‌ها پیروز شوند.

کسانیکه با حمایت این نظام مشهور شدند و بجای آنکه در روز سختی در کنار مردم ایران باشند با دشمن همصدا شدند و آب به آسیاب دشمنان ریختند و مورد حمایت جنود شیطان شدند، بدانند خسارت‌های مادی و معنوی به بار آمده برای مردم و کشور را باید پرداخت کنند. آنها که تشویق کردند، پشتیبانی کردند و نقشه‌های شیاطین را پایه گذاری و به پیش راندند باید همه اینها را جبران کنند. آنهایی که با بیگانگان ارتباط داشتند و کسانی که با ضد انقلاب خارج نشین همدست شدند و این جنایت‌ها و خیانت‌ها را علیه مردم و کشور مرتکب شدند، همه آنها مقصر هستند و باید به تقصیر همه آنها رسیدگی شود.

کسانیکه با دشمن کینه توز همصدا و هم دست شدند و جوانان را تحریک کرده و آنان را به خیابان آوردند و نیز عناصری که به عنوان مزدور دشمن به جان و مال مردم تعرض کردند، بدانند که در آسیب زدن به اموال و دارایی‌ها عمومی و توهین به نظام و شهدای ایران سهیم هستند. این چهره‌ها با تضعیف دستگاه‌های امنیتی خواستار گسترش بی نظمی و لطمه زدن به اعتبار و شرافت دولت علوی را داشته و عداوت شخصی و بی ارزش خود را پای اغتشاش و آشوب‌گری علیه مسؤلین نظام و مردم کردند تا لذت و دل خوشی اجانب و شیاطین آن سوی مرزها را جلب نمایند. اینان مطلع باشند دست قضاوت و داوری مردم علیه اینان است و به زودی در محکمه الهی مجازات و عقوبت خواهند شد.

چو ایران نباشد تن من مباد /

کد خبر 5615076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha