۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸

توسط کانون پرورش فکری؛

شانزدهمین دوفصلنامه «نشانی» منتشر شد

شانزدهمین دوفصلنامه «نشانی» منتشر شد

شانزدهمین دوفصلنامه «نشانی» توسط مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوفصل‌نامه «نشانی» بازتاب فعالیت بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور و حاصل تلاش کارشناسان و مربیان ادبی این بخش است که هر شش ماه یک بار منتشر می‌شود و دفتر شانزدهم آن مربوط به فصل بهار و تابستان سال ۱۴۰۰ است که به‌تازگی منتشر شده است.

فرزانه رحمانی انتخاب مطالب و گردآوری آثار این دوفصل‌نامه و ایمان اوجیان کار گرافیک و صفحه‌آرایی آن را بر عهده داشته‌اند.

دوفصلنامه «نشانی» شامل بخش‌هایی همچون؛ نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان، شعرنامه، داستان‌نامه، کتاب‌نامه و نامه‌های ماندگار از بزرگان هنر و ادبیات است. هم‌چنین بخشی با عنوان «دلنامه» به معرفی اعضای قدیمی بخش مکاتبه‌ای، دل‌نوشته‌ها و خاطره‌های آن‌ها از دوران عضویت‌شان می‌پردازد، اعضایی که اکنون هر کدام جز چهره‌های مطرح کشور در حوزه‌های ادبی، فرهنگی و هنری هستند.

مطالب این شماره به شرح ذیل است:

«هر نامه یک پنجره است، هر پنجره یک دعوت است» به قلم انسیه موسویان، «درست بنویسیم» از حسن ذوالفقاری، شعرهایی از سیدمحسن حسینی؛ شاعر و مربی ادبی کانون استان لرستان، تیمورآقامحمدی؛ نویسنده و شاعر و رضاچایچی؛ شاعر معاصر، داستان «پیراهن گمشده‌ی هِداگابلر» از نویسنده‌ی فقید، اصغر عبدالهی، معرفی کتاب‌های «چه کسی نامه را به شیشه چسبانده بود؟» به قلم طاهره شهابی و «خیابان هزار درخت» به قلم طاهره مسافری، انعکاس ویژه برنامه‌ی «نامه‌ای به محیط‌بان» از برنامه‌های آفرینش‌های ادبی استان مرکزی در صفحه‌ی کارنامه، نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان سراسر کشور، نامه‌ی کوبی بین برایانت؛ بسکتبالیست به هفده سالگی‌اش و مکاتبه‌ی بین مهدی آذر یزدی و محمدعلی اسلامی‌ندوشن، دلنامه‌ای از بهنوش بساک‌کاظمی و سمیه آورند و معرفی فیلمِ پستچی (نامه‌های نخوانده‌ی پابلو) به قلم سیدمحسن حسینی.

بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی که پیشینه‌ای طولانی دارد ابتدا با نام «مرکز بررسی آثار» آغاز به کار کرده است و در حال حاضر بیش از ۶ هزار عضو کودک و نوجوان در سراسر کشور آموزش‌های تخصصی در زمینه نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می‌کنند.

کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند، بیشترین اعضای مکاتبه‌ای را تشکیل می‌دهند.

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نوشتن شعر یا داستان در اقصی نقاط کشور که امکان حضور در کارگاه‌های ادبی مراکز ثابت و سیار کانون را ندارند، می‌توانند آثار خود را از طریق نامه یا به صورت الکترونیکی (ایمیل) به مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان خود ارسال و از همین مسیر آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت کنند.

شانزدهمین‌شماره فصلنامه مذکور با ۸۴ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 5615115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha