۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۹

یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان برگزار شد

یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان برگزار شد

مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، آئین افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با سخنرانی دکتر عماد افروغ استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر علی منتظری رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، دکتر جمال رحیمیان معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و رضا فریدزاده سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و حضور دانشجویان و دبیران اجرایی مسابقات مناظره در سراسر کشور امروز، سه‌شنبه ۳ آبان ماه در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

جهاددانشگاهی محصول اعتماد بزرگان انقلاب به جوانان است

در ابتدای این مراسم دکتر منتظری با اشاره به سابقه ۱۱ ساله جهاددانشگاهی در برگزاری مسابقات مناظره بیان کرد: این افتخاری برای جهاددانشگاهی است که ۱۱ سال پیش در سال ۱۳۹۱ اولین دوره مسابقات مناظره را در کشور طراحی و برگزار کرد.

وی با اشاره به این‌که این روزها ضرورت گفت‌وگو و مناظره و تبادل افکار بر همگان آشکار شده است، افزود: مفتخر هستیم که در طراحی این مسابقات پیشگام شدیم و این مسابقه فارغ از گرایش سیاسی مردم و در چارچوب اخلاقی برگزار شد. یازدهمین دوره مسابقات مناظره نیز در حال اجراست و دانشجویان سراسر کشور در قالب تیم‌های دانشجویی در این مسابقات شرکت می‌کنند.

دکتر منتظری با تاکید بر فرصت دادن به دانشجویان، گفت: بزرگان انقلاب درگذشته به دانشجویان آن زمان فرصت حضور دادند و نهادی مانند جهاددانشگاهی نیز توسط تعدادی از همین دانشجویان ایجاد شد. پژوهشگاه رویان و مسابقات مناظره محصول جهاددانشگاهی و نیز محصول اعتماد بزرگان انقلاب به ما جوانان در آن دوران بود.

عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی بیان کرد: هسته اولیه تشکیل نهادهایی مانند جهاددانشگاهی دانشجویان و جوانان بودند که به موفقیت‌های خوبی دست یافتند. در حال حاضر نیز باید این فرصت را به جوانان بدهیم تا نهادهای خود را تشکیل دهند به‌عنوان‌مثال این مسابقات مناظره یک نهادسازی جدیدی است که در جهاددانشگاهی اتفاق افتاد.

وی با بیان این‌که جوانان باید به میدان بیایند و کارهایی از این دست را به آن‌ها بسپاریم، تصریح کرد: نمی‌توانیم با همان سلایق گذشته برای جوانان تصمیم بگیریم. باید این فرصت‌ها را برای جوانان فراهم کنیم و اجازه دهیم تا آن‌ها برای خود تصمیم بگیرند. باید آن‌ها را باور کنیم؛ زیرا طرد کردن افراد تبعات زیادی دارد. امیدواریم برگزاری مسابقات و برنامه‌های این‌چنینی به ما کمک کند که در راستای اعتلای کشور گام برداریم.

کد خبر 5616886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha