۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۹:۵۳

سرهنگ زینی‌وند تشریح کرد؛

چگونگی حل مشکل ترافیکی بزرگراه تندگویان ـ یارجانی

چگونگی حل مشکل ترافیکی بزرگراه تندگویان ـ یارجانی

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر ما مسیرهای استانداری را بسازیم و زیرساخت‌ها درست باشد مشکل گره ترافیکی مانند ترافیک بزرگراه تندگویان ـ یارجانی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مصطفی زینی‌وند صبح امروز در برنامه شهر امن گفت: امروز روز کیفیت است و یکی از مباحثی که در حوزه مهندسی ترافیک مطرح است بحث کیفی سازی شبکه معابر است.

وی افزود: یکی از محل‌هایی که نارضایتی مردم را در خصوص حجم بار و گره ترافیک داشت محدوده بزرگراه شهید تندگویان ورودی به بزرگراه شهید یارجانی بود که در ادامه وارد بزرگراه شهید نواب می‌شد. علت اصلی ترافیک در این محدوده بازمی گردد به عدم تناسب بین عرضه و تقاضا که بزرگراه نواب در زمان ساخت مربوط به حجم و تعداد خودروها در آن مقطعی زمانی بوده است.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: با توجه به اینکه رشد جمعیت را داشتیم و سرانه مالکیت خودرو افزایش پیدا کرده است ولی بزرگراه شهید نواب صفوی همان عرض و حجم را دارد و باید جوابگوی این حجم از خودروها باشد.

وی گفت: بزرگراه شهید تندگویان یکی از معابر ورودی شهر تهران است یکی از ورودی‌هایی است که شهرهای جنوبی کشور از این مسیر استفاده می‌کنند و می‌خواهند وارد شهر تهران شوند. همچنین پایانه مسافربری جنوب را نیز داریم و حجم خودروهایی که این مسیر را طی می‌کنند و وارد بزرگراه یارجانی و در ادامه وارد بزرگراه نواب می‌شوند الان به ناچار وارد میدان بهمن می‌شوند و دور زده و وارد بزرگراه یارجانی می‌شوند.

زینی‌وند افزود: با توجه به اینکه آن محدوده جوابگوی این حجم از خودروها نیست در مقطع تندگویان به مقطع یارجانی یک پروژه اصلاح هندسی در آن مقطع در حال انجام شدن است.

وی ادامه داد: انحراف ترافیکی مسیر شمال به جنوب یارجانی رینگ بوستان ولایت ورودی به بزرگراه تندگویان است که در این مقطع دوستان ما در سازمان فنی عمرانی شهرداری تهران پروژه را اسارت زده و در حال انجام است. محدودیت و پس زدگی بار ترافیکی در این مقطع در راستای اجرای این پروژه است.

زینی وند بیان داشت: با توجه به اینکه این مقطع به عنوان یکی از گلوگاه‌های ترافیکی بود که شناخته شده بود و از سال‌های قبل طرح اصلاح هندسی برای این پروژه در نظر گرفته شد و در سال ۹۰ و ۹۴ بازنگری شد و در سال ۹۹ ابلاغ شد و در سال ۱۴۰۰ استارت زده شده و کارهای عمرانی آن در حال انجام است.

وی گفت: با اجرای این پروژه ما گره ترافیکی این محدوده را به طور کامل رفع خواهیم کرد و گره ترافیکی که در میدان بهمن بزرگراه یارجانی و تندگویان بود کاملاً مرتفع خواهد شد بدون آنکه جهت خودروها و جریان ترافیکی با یکدیگر اختلالی داشته باشند می‌توانند به مسیر خود ادامه دهند.

زینی وند گفت: در مسیر خود بزرگراه شهید تندگویان با اجرای یک مسیر زیرگذر جریان ترافیکی که از بزرگراه تندگویان وارد می‌شود به و صورت زیرگذر از این مقطع عبور می‌کند و در واقع با این اقدام مشکل ترافیکی در محدوده تندگویان و ارجانی کاملاً برطرف می‌گردد و شاهد بار ترافیکی نخواهیم بود.

وی افزود: اگر ما مسیرهای استانداری را بسازیم و زیرساخت‌ها درست باشد مشکل گره ترافیکی حل خواهد شد و پلیس محدودیت را در مقاطعی اعمال نخواهد کرد.

کد خبر 5628017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha