۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۵۹

زاخارووا: بحران نظام انتخاباتی آمریکا با چشم غیرمسلح هم مشهود است

زاخارووا: بحران نظام انتخاباتی آمریکا با چشم غیرمسلح هم مشهود است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بحران شدید در نظام انتخاباتی آمریکا، گفت که مشکلات این ساختار انتخاباتی حتی با چشم غیرمسلح هم مشهود است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزیر خارجه روسیه با اشاره به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، گفت که بحران در نظام انتخاباتی و رأی‌گیری آمریکا «حتی به چشم نزدیک‌ترین متحدان واشنگتن هم آمده است و کاملاً مشهود است.»

زاخارووا افزود: حتی اعضای مؤسسات و نهادهای رسمی بین‌المللی که انتخابات را از دریچه‌ای حقوقی ارزیابی می‌کنند هم نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند. به اعتقاد من، این (بحران) با چشم غیرمسلح و بدون گفتن این حرف‌ها هم مشهود است.

وی با اشاره به درگیری شدید سیاسی بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا گفت: درباره دوقطبی شدن اجتماعی هم حرف نمی‌زنم، بلکه درباره سطح گفتمان بین این دو قطب صحبت می‌کنم. به نظر می‌رسد بیشتر از رویه‌های انتخاباتی با فرآیند انهدام روبه‌رو باشیم.

بر اساس رصد انتخاباتی سی‌ان‌ان، حزب جمهوری‌خواه در مسیر پس گرفتن کنترل مجلس نمایندگان بوده و پیش‌بینی می‌شود که دست کم ۱۹۸ کرسی را از آن خود کند اما در مجلس سنا به نظر می‌رسد همه چیز شانه به شانه دنبال می‌شود.

با این حال، نظرسنجی‌های پای صندوق‌های رأی نشان می‌دهد که ۷۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی بر این باورند که، قوانین ضعیف رأی‌گیری، دستگاه‌های معیوب اخذ رأی یا اتهامات کذب درباره تخلف انتخاباتی، نظام دموکراتیک این کشور را به خودی خود، در معرض خطر قرار داده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته با بازتاب این رویکرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و سایر جمهوری‌خواهان را به تحریک خشونت سیاسی متهم کرد و آنها را بابت انکار و نپذیرفتن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، شدیداً مورد انتقاد قرار داد.

کد خبر 5628510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha