۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۳۷

مدیرکل بنادر خوزستان خبر داد؛

سهم ۶۷ درصدی صادرات پتروشیمی از عملکرد صادرات بندر امام

سهم ۶۷ درصدی صادرات پتروشیمی از عملکرد صادرات بندر امام

بندر امام- مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: سهم صادرات محصولات پتروشیمی از کل عملکرد صادراتی بندر امام ۶۷ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز آقایی عصر امروز چهارشنبه در نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با مدیران و فعالان حوزه صنعت نفت و پتروشیمی اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام آماده پذیرش سرمایه گذاری‌های کاربردی و تأثیرگذار در حوزه تجارت دریایی صنایع نفت و پتروشیمی است.

وی افزود: همجواری بندر امام با منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی باعث همگرایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در این مجتمع بندری خواهد شد.

آقایی با اشاره به وجود ۲ پست اسکله نفتی با آبخور ۱۱ متر در ترمینال نفتی بندر امام بیان کرد: این اسکله‌ها قابلیت پذیرش کشتی‌های با ظرفیت ۴۵ هزار تن و بالاتر دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: ظرفیت درجای مخازن موجود در ترمینال نفتی مجتمع بندری امام ۳۵۰ هزار متر مکعب است که ظرفیت سالانه آنها تا ۸ میلیون تن برآورد می‌شود.

آقایی اضافه کرد: این مجتمع بندری به واسطه برخورداری از ترمینال نفتی امکان ارائه خدمات به ۲۰ نوع فرآورده نفتی سبک و سنگین دارد.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی خوزستان با تاکید بر اینکه این بندر از پیشرفته‌ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی برخوردار است، بیان کرد: این بندر مجهز به ۲ ایستگاه ریلی مواد نفتی با ظرفیت روزانه ۴ هزار تن است.

آقایی بر هم‌افزایی توسعه‌ای در ایجاد مزیت رقابتی صنایع نفت و پتروشیمی تأکید کرد و گفت: به واسطه فعالیت ۳۹ شرکت بالادست، میان دست و پایین دست پتروشیمی مجاورت مجتمع بندری امام، سهم صادرات محصولات پتروشیمی از کل عملکرد صادراتی این بندر ۶۷ درصد است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه امکان احداث واحدهای پتروشیمی در محدوده منطقه ویژه اقتصادی بندر امام را یکی از قابلیت‌های برجسته آن در حوزه ایجاد زیرساخت و سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت: این اقدام می‌تواند باعث کاهش قیمت تمام شده صادرات و افزایش سطح این صنعت در بازارهای جهانی شود.

آقایی با اشاره بخشی از دغدغه‌های فعالان حوزه تجارت محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی گفت: برای رسیدگی به مشکلات مربوط به این بخش از صادرات محصولات ایرانی، کارگروه‌های ویژه‌ای برای بررسی و تسهیل امور آنها تشکیل خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بر اقتصادی کردن تجارت دریایی و بهبود فضای کسب و کار در بندر امام تأکید کرد و گفت: در همین راستا نیز برنامه‌ریزی‌های کارشناسی مطلوبی برای حضور سرمایه‌گذاران در پس‌کرانه این بندر انجام شده است.

کد خبر 5628657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha