۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰

انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس لرستان برگزار شد

انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس لرستان برگزار شد

خرم‌آباد- انتخابات شورای دانش‌آموزی به طور همزمان در مدارس سطح استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر استان در دبیرستان هیئت امنایی آیت الله «گلپایگانی» ناحیه یک خرم آباد برگزار شد.

رضا عزتی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان انتخابات شورای دانش آموزی را هم از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: این انتخابات تمرینی برای دانش آموزان است تا در انتخابات‌های مهم آینده که شرکت می‌کنند بهترین انتخاب را داشته باشند.

وی، مشارکت دانش آموزان در تصمیم سازی و تصمیم گیری مدرسه را مهم دانست و افزود: شورای دانش آموزی بازوی مشورتی مدرسه هستند و در کیفیت بخشی به آموزش و تربیت در مدرسه نقش داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، مهم‌ترین هدف در آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از ساحت‌های سند بنیادین آموزش و پرورش مشارکت پذیری دانش آموزان در تصمیمات مدرسه است.

عزتی با برشمردن ویژگی‌های انتخاب درست تصریح کرد: رأی دادن دانش آموزان یک مسئولیت اجتماعی است و از همین ابتدا باید انتخابی درست داشته باشند و کسی را انتخاب کنند که پیگیر کارها و امورات شما باشد

وی با بیان اینکه از اهداف تشکیل شورای دانش آموزی در مدرسه کاهش فاصله دانش آموزان با مدیر مدرسه و مسئولان آموزش و پرورش است برای حل مسائل و مشکلات مدرسه است و بیان کرد: این شورا باید بین دانش آموزان اتحاد و همدلی ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: امسال بیش از ۳۲۰ هزار دانش آموز بالاتر از پایه سوم ابتدایی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند تا دو هزار و ۹۰۰ دانش آموز را برای عضویت در شورای دانش آموزی مدارس استان انتخاب کنند بعد از این انتخابات، مجمع انتخاباتی شورای دانش آموزان استان برگزار می‌شود.

کد خبر 5631155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha