۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸

همزمان با هفته کتاب؛

کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان شهرآرا افتتاح شد

کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان شهرآرا افتتاح شد

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ تهران از آغاز به‌کار دومین کتابخانه تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان در محله شهرآرا به‌مناسبت هفته کتاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکرم رجایی با بیان اینکه به مناسبت هفته کتاب، برنامه‌های مختلفی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه پیش‌بینی شده است، گفت: یکی از این برنامه‌ها افتتاح کتابخانه تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان است.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ تهران افزود: این کتابخانه در سرای محله شهرآرا با وسعت ۷۰ مترمربع با امکانات متعدد، وسایل مختلف و فضایی با رنگ‌های شاد آماده و پذیرای کودکان است.

وی با اشاره به ظرفیت بیش از ۱۰۰ جلد کتاب در کتابخانه شهرآرا گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر امکان فضای مطالعه، ظرفیت اجرای برنامه‌های قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، نمایش کودکان و نوجوانان در این کتابخانه فراهم شده است.

رجایی پویش اهدای کتاب را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ترویج فرهنگ اهدای کتاب، اهدای دانایی و غنی سازی کتابخانه های محلات، پویش نذر و اهدای کتاب اجرا می‌شود و شهروندان می‌توانند با اهدای کتاب، در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مؤثر ایفا کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ به برگزاری مسابقات کتابخوانی اشاره کرد و گفت: این مسابقات برگرفته از کتاب‌های ترگل و رهبر نوجوان در چند بخش، تصویرسازی داستان کوتاه، نقد کتاب، خلاصه کوتاه از داستان کتاب و.... پیش بینی شده است.

کد خبر 5631840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha