۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۹

کرملین: روسیه اجازه چپاول دارایی های خود از سوی غرب را نمی دهد

کرملین: روسیه اجازه چپاول دارایی های خود از سوی غرب را نمی دهد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه قطعنامه ضد روسی سازمان ملل در خصوص پرداخت غرامت به اوکراین را هدف انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: مسکو اجازه تصاحب دارایی های بین المللی خود از سوی کشورهای غربی را نمی دهد.

«دیمیتری پسکوف» روز سه شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که روسیه هر اقدامی لازم باشد، انجام می دهد تا مانع تصرف دارایی های بین‌المللی بلوکه شده خود از سوی غرب یا چپاول آنها برای پرداخت غرامت به اوکراین شود.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در انتقاد از تصویب قطعنامه ضد روسی پرداخت غرامت به اوکراین در سازمان ملل، تاکید کرد: روسیه برای جلوگیری از تلاش‌های غرب، هر کاری که ممکن است صورت خواهد داد.

پسکوف اقدامات غرب در این راستا را نقض کلیه مبانی و قوانین مالکیت خصوصی و قوانین بین المللی ارزیابی کرد.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که چنین اقداماتی در سازمان ملل در واقع تلاش برای استفاده از مجمع جهانی برای رسمی کردن دزدی (اموال دیگر کشورها) است. پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا روسیه آماده است در بازسازی زیرساخت های آسیب دیده اوکراین مشارکت کند یا خیر، اعلام کرد: خیر این موضوع منتفی است.

گفتنی است که مجمع عمومی سازمان ملل روز دوشنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از روسیه می‌خواهد به خاطر جنگ در اوکراین، غرامت بپردازد. قطعنامه تصویب شده مجمع عمومی که متشکل از ۱۹۳ عضو است، همچنین از روسیه می‌خواهد که برای هرگونه نقض قوانین بین‌المللی در اوکراین یا علیه اوکراین پاسخگو باشد.

براساس گزارش‌ها، ۹۴ کشور از جمله ترکیه به این قطعنامه رأی مثبت دادند، همچنین ۱۴ کشور رأی مخالف و ۷۴ کشور رأی ممتنع دادند. روسیه، چین، ایران و سوریه از جمله کشورهایی بودند که با این قطعنامه مخالفت کردند.

کد خبر 5632891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • M IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      آقای پوتین دستور جنگ جهنمی را صادر کن کی یف را با خاک یکسان کن جنگ درست کن حیثیت روسیه و طذف درخطر است، جنرال خاین را تیر باران کن یا پیروزی یا مرگ، جنگ شما در حد کشور های سوم دنیا است،،،