۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۰۳

شولتز: برای بهبود اقتصاد جهانی، جنگ در اوکراین باید پایان یابد

شولتز: برای بهبود اقتصاد جهانی، جنگ در اوکراین باید پایان یابد

صدراعظم آلمان امروز در نشست سران گروه- ۲۰ در جزیره بالی اندونزی اعلام کرد: مؤثرترین راه برای بهبود اقتصاد جهانی، پایان دادن به جنگ در اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز سه شنبه در نشست سران گروه- ۲۰ در جزیره بالی واقع در کشور اندونزی بدون اشاره به سرازیر شدن تسلیحات مرگبار از سوی محور غربی به سوی کی یف، در سخنانی اعلام کرد: من می‌ خواهم یک بار دیگر خیلی واضح بگویم که مؤثرترین راه برای بهبود اقتصاد جهانی، پایان دادن به جنگ در اوکراین است.

صدر اعظم آلمان در این خصوص ادامه داد که به گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای یافتن راه‌ حل‌ هایی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ادامه خواهد داد.

اجلاس سران گروه- ۲۰ امسال ۲۴ و ۲۵ آبان به میزبانی جزیره بالی در اندونزی برگزار می شود.

این اجلاس نخستین گردهمایی رهبران بزرگترین اقتصادهای جهان از آغاز جنگ اوکراین خواهد بود و پیش بینی می شود که پیامدهای درگیری ها در آن پررنگ شود.

از سوی دیگر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نسبت به تلاش ها در جهت زیر سوال بردن حاکمیت این کشور هشدار داد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که به رغم تلاش‌ های خصمانه صورت گرفته در جهت تضعیف حاکمیت روسیه، این کشور موفق شده است موانع این مسیر را از بین ببرد.

ولادیمیر پوتین ماه گذشته با اشاره به اینکه مسکو تنها زمانی که تمامیت ارضی‌ اش در معرض خطر باشد، از سلاح اتمی استفاده می‌کند افزود: غرب در سیاست‌ های ضد روسیه هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست و مدام به تهدیدها علیه مسکو از جمله باج‌ گیری هسته‌ ای، پافشاری می‌ کند.

کد خبر 5632992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha