۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۰۷

مشاور رئیس سازمان امور مالیاتی:

هوشمندسازی فرار مالیاتی را به حداقل رسانده است

هوشمندسازی فرار مالیاتی را به حداقل رسانده است

اردبیل- مشاور رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: هوشمندسازی در حوزه مالیات‌ستانی فرار مالیاتی را در کشور به حداقل رسانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم میرزایی عصر چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید امور مالیاتی استان اردبیل اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی در یک سال اخیر تمام هم و غم خود را معطوف برنامه‌ها و راهکارهای جدید نظام مالیاتی کرده تا با تکیه بر هوشمندسازی در این حوزه جلوی آسیب‌ها و انحراف‌های احتمالی را بگیرد.

وی تصریح کرد: با پیشبرد برنامه هوشمندسازی نظام مالیاتی در حقیقت عدالت مالیاتی در ابعاد مختلف تحقق پیدا می‌کند که در این زمینه با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، تلاش بر این است تا اهداف مورد نظر تحقق پیدا کرده و انحراف و فساد احتمالی نیز به حداقل برسد.

مشاور رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: نظام مالیاتی در حقیقت نظام عادلانه‌محور در خدمتگزاری مردم است و ما وصول مالیات را باید با جلب رضایت مؤدیان انجام داده و از حرکت‌های ابهام‌آمیز و غیرشفاف جلوگیری کنیم.

میرزایی افزود: تمام تلاش سازمان امور مالیاتی بر این است تا در کنار توسعه و کارآمدی نظام مالیاتی، ارکان این مجموعه به شکلی به پیش برود تا با رعایت انصاف و عدالت جلب رضایتمندی مؤدیان و هوشمندسازی با هدف ارتقای سلامت نظام مالیات‌ستانی به درستی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای کامل طرح پایانه‌های فروشگاهی از سال آینده بتوانیم در حوزه مالیات‌ستانی به صورت شفاف، درست و واقع‌بینانه عمل کرده و با وصول درآمدهای مالیاتی به تأمین و پشتوانه‌سازی بودجه کشور کمک کنیم.

میرزایی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا حرکت‌های تحول‌آفرین در حوزه نظام مالیاتی انجام شود و قطعاً با اجرای برنامه‌های تحولی در این حوزه می‌توان به اهداف مورد نظر به درستی رسید.

مشاور رئیس سازمان امور مالیاتی استان اردبیل را از استان‌های پیشرو در اجرای سامانه پایانه فروشگاهی اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم در دوره مدیریت جدید این سازمان در استان اردبیل، بیش از گذشته اهداف مورد نظر تحقق پیدا کند.

کد خبر 5633849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha