۵ آذر ۱۴۰۱، ۶:۲۰

نماینده ویژه آمریکا:

تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران، اقدامی غربی نبود

تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران، اقدامی غربی نبود

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حساب کاربری خود در توئیتر به تصویب قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران واکنش نشان داده است.

نماینده ویژه آمریکا درباره این قطعنامه ادعا کرد: «قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که توسط تعداد زیادی از کشور از سراسر جهان حمایت شد، برخلاف ادعای دولت ایران، اقدامی غربی نبود.»

رابرت مالی در ادامه مدعی شده است که این قطعنامه به دور از ضد ایرانی بودن، بدنبال حمایت از مردم ایران است.

لازم به ذکر است که آمریکا و کشورهای اروپایی در ادامه حمایت از اغتشاشات در ایران، یک قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل با عنوان آنچه «وضعیت حقوق‌بشر در ایران»! خوانده شده، تصویب کردند. کشورهای چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان به این قطعنامه ضدایرانی رأی منفی دادند و این اقدام شورای‌حقوق‌بشر سازمان ملل را «سیاسی‌کاری» اعلام کردند.

کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات و ازبکستان هم به قطعنامه رأی ممتنع دادند.

آرژانتین، بنین، چک، فنلاند، فرانسه، گابون، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونته‌نگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، کره، سومالی، بریتانیا، اوکراین و آمریکا رأی مثبت دادند.

قطعنامه ضد ایرانی مذکور با تحریک آمریکا و غرب به تصویب رسید. علیرغم اینکه آمریکایی‌ها خود به عنوان بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان محسوب می‌شوند اما به دلیل اعمال نفوذ سیاسی، تاکنون در مجامع بین المللی محکوم نشده اند.

پس از تصویب این قطعنامه، «گنادی گاتیلوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی مستقر در ژنو، این قطعنامه را نامشروع خواند. گاتیلوف تاکید کرد که چنین تصمیمی «صرفا در پس‌زمینه و با ذهنیتی سیاسی» اتخاذ شده و هدف آن مقصر جلوه دادن مقامات ایران است صرفاً به این دلیل که غرب، آنها (مقامات ایران) را خوشایند نمی‌داند.

وی تاکید کرد: ما این (قطعنامه) را غیرقانونی می‌دانیم چون چنین اقداماتی باید با اجازه کشور مدنظر، انجام و ایجاد شود. در این مورد خاص، هیچ مشورت یا توافقی بر سر ایجاد چنین سازوکاری با ایران انجام و اجرایی نشده است. تمام این اقدامات با هدف اعمال فشار سیاسی روی ایران صورت می‌گیرد.

به باور وی، بانیان این پیشنهاد بهتر است روی مشکلات داخلی کشور خودشان تمرکز کنند زیرا در غیر این صورت، «تمام این اقدامات شبیه نمونه‌ای واضح از استاندارد دوگانه تجلی می‌کند.»

همچنین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، آن را اقدام ضدایرانی گروه معدودی از کشورهای غربی و کاملاً مردود دانست.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5640056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      14 16
      آمریکا و متحدانش دیگر نمی توانند مدعی دفاع از حقوق بشر در جهان باشند چون به خاطر که آمریکا و متحدانش بزرگترین نقض حقوق بشر هستند و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان هستند.
      • ارش IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
        0 0
        اگرامریکااینقدناقض حقوق بشر است چراکثراافرزندان مسعولین درامریکازندگی میکنن این سوال بسیاری ازمردم ایران است
    • بابائی IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      10 16
      تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر علیه تهران هیچ فایده ای ، نتیجه ای و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است.
    • بابائی IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      15 14
      سوال اینجاست که چرا پس در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد جلسه ویژه‌ای برای رسیدگی وضعیت حقوق بشر در در آمریکا، کشورهای اروپا، عربستان سعودی، امارات، بحرین، ترکیه و اسرائیل تشکیل نشده است و نمی شود چرا؟
    • بابائی IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      11 14
      سازمان های بین المللی خیانتکار باید در این مورد پاسخ و جواب و توضیح به دهند آمریکایی ها جنایتکار به کدام مجوز و قطعنامه به افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن تجاوز و حمله کردند.
    • بابائی IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      9 14
      غربی‌ها جنایتکار سگ دست نشانده رئیس بی ادب شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2015 تاکنون با فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی در فاجعه یمن شریک هستند که سعودی‌ها مسئول وضعیت موجود هستند، اما غربی‌ها با صادرات تسلیحات در این جنایت شریکند و تمامی مردم را قربانی می‌کنند.
      • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
        0 1
        یمن به شماچه ربطی داره بحث ما ایرانه
    • بابائی IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      9 13
      آمریکا و متحدانش به همراه القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2003 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در عراق و لیبی بیش از 999 هزار نفر را قتل عام کردند پس چرا جزو نقض حقوق بشر محسوب نمی شود شروم آور تاسف بار است.
    • بابائی IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      9 15
      کشورهای ناقض‌ حقوق ملت‌ها نمی‌توانند مدعی ‌حقوق بشر باشند کشورهایی که خود ناقض حقوق دیگر ملت‌ها هستند، نمی‌توانند در مقام مدعی و یا قاضی وضعیت حقوق بشر در یک کشور بنشینند و باید پاسخگوی جنایات خود باشند.
    • بابائی IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      9 14
      تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل از نظر ما غیرقانونی است آمریکا و متحدانش ناقض حقوق بشر هستند و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان هستند.
    • بابائی IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      7 16
      سازمان های بین المللی، آمریکا و متحدانش، گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی برای ما یکی هستند.
    • بابائی IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      7 19
      انگلیس و برخی از کشور‌های اروپایی که از سال 1357 تاکنون و به سرکردگی آمریکا از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • بابائی IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      5 13
      کشته و زخمی شدن 50 زن و کودک افغان در حمله پهپادهای آمریکایی به «شیندند» در پی حمله پهپادی آمریکا به شهرستان «شیندند» استان «هرات»، 50 غیر نظامی، از جمله شماری زن و کودک، جان خود را از دست دادند. اعتراف رسمی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به قتل‌عام 1300 غیر نظامی در سوریه و عراق ائتلاف تحت رهبری آمریکا
    • بابائی IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      5 11
      هشت سال است که عربستان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به کمک غرب جنایتکار شمار ه یک مردم غیرنظامی، بی‌دفاع و مظلوم یمن را می‌کشد
    • بابائی IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      11 18
      تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران، اقدامی کشورهای غربی جنایتکار و مزدورانشان به سرکردگی آمریکا جنایتکار بوده است.
    • بابائی IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      11 23
      تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران، اقدامی غیرقانونی آمریکا و متحدانش بود
    • کاوه IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      22 3
      هر دم از این باغ بری می رسد ! خدایا خودت یه کاری کن ملت دیگه خسته شدند از این همه تحریم داخلی و خارجی ! واقعا چه گناهی کرده ایم که تاوانش و راه نجاتش فقط مرگ است ؟؟؟!!!
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      8 16
      سازمان جهانی حقوق بشر نه سازمان جهانی حقوق ابر قدرت ها
    • م د IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      راست می گی این قطعنامه غربی نبود محصول پروژه سازی و دروغ پردازی یک عده هنرپیشه ظاهرا ایرانی زبان ، خود فروخته مروجین فساد اخلاقی جنسی بود مصی و نازنین گلشیفته ربع پهلوی قمار باز و اسماعیلیون گدایی ایزوله و تحریم و عراق سازی ایران و نابودی میلیون ها ایرانی قدرت براتون نمیاره
    • سعید IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      10 6
      لطفاً دهنتو ببند. کی حرف چوپان دروغگو رو باور میکنه؟ اگه شما راست میگین ابواره رو تو قتل خاشقچی تبرئه نمیکردین. حقوق بشر فقط یه ابزار برا غربیاست ولاغیر. پول به شما بدن و هرکاری میخوای بابشر بکن دهنتون بسته است.
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      نخیر این پروژه خود بدبخت هاتونه با لشگر وطن فروش که سلسله جنبان شان یکسری خود فروخته با فاسد اخلاقی آنها مسلمانان رو مرتجع می دانند ولی خود مرتجع تر ینند آن ها با نابودی ایران اسلامی جهان تک قطبی غرب و آمریکا را که در حال فرو پاشی است به گفته تئوریسن شان فوکویاما را بگیرند زهی خیال باطل
    • یه بنده خدا IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      فقط رای سومالی😐😂😂😂
    • محمد IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      ردولتهای جهان همه دروغ میگن فقط ایران راس میگه چه حقوق بشری طرف داره نقد میکنه واسه مردمش مثل وریا غفوری نیان دستگیرش میکنن الان این حقوق بشره تد خونشم‌نمیتونه نقد نکه
    • شهرام IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      16 6
      آقایان محترم حقوق بشر یعنی اینکه چیزی رو به زور به کسی تحمیل نکنند حتی توی خود قرآن اومده دین هم به زور نمیشه حال شما بگو در کشور های دیگه حقوق بشر رعایت نمیشه اونجا به زور نمیگند که حتما باید مسلمان بشید چون دین اسلام کامله از این خبرها نیست چون کسی تو کار کسی دخالت نمیکنه مزاحم همدیگه نمی شوند آ
      • علی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
        0 0
        حالا کی به زور گفته شما مسلمان باش شما حتی معنی لااکراه فی دین رو نمیدونی این جمبه اصلا ربطی به اونچه شما میفرماید نداره در شرع هر کسی میتونه به دین خودش باشه و اسلام حتی تجسس رو حرام کرده اما باید رفتار خودشون در جامعه رو موافق قوانین اسلامی حفظ کنند در واقع ظاهر رو باید حفظ کنند این قانون در همه ج
    • رضا IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      حقوق بشر سیاسی خدا عقل بده
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      لعنت به چنین سازمانی که حرفهای آمریکا و اروپا و سفید پوست ها رو دیکته میکند
    • ف صفا IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      آقای مالی الاغچه خودتی ازخودت احمق ترمیداند همه جا دست ابلیس آمریکا ی مدرن درکاره بقیه بدون اذن شما کنارهمخانه خودنمی خوابند نکند بچه حلالزاده بیاورند اینه که خودتی
    • احمد اسماعیلی اقدم IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      هر اقدامی که ذاتا در حمایت از مردم باشه، حتی از سوی دشمنان ، امری منفی نمیدانم.
    • FR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      لازم نکرده از مردم ایران دفاع کنیداونایی که میگی مردم ایران وطن فروشند اگه راست میگید از اتباع تون حمایت کنید، مثله شدن خاشقچی سعودی خبرنگارتبعه ی آمریکا‌بدستورودست عمال بن سلمان، داغ ننگی است که تابه ابدبرپیشانی دولتمردان آمریکا خواهشمند مرگ برآمریکاو...
    • فرهنگی FR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      لازم نکرده از مردم ایران دفاع کنیداونایی که میگی مردم ایران وطن فروشند اگه راست میگیداز اتباع تون حمایت کنید، مثله شدن خاشقچی سعودی خبرنگارتبعه ی آمریکا‌بدستورودست عمال بن سلمان، ومصونیت به بن سلمان از طرف آمریکا داغ ننگی است که تابه ابدبرپیشانی دولتمردان آمریکا خواهدماند مرگ برآمریکاو.
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      اینان ره به جایی نبرند ولی نظام باید دهان اینان را با رضایت مردم ببندد چگونه ؟! با تدبیر و راهکاری قرانی و محمدی ص یعنی مهربانی و جلب ووجذب صدا و رضایت مردم حال اگر نشستی با اساتید و دانشمندان جامعه شناسی و دین شناس و روانشناس و و اقتصاد دان و اندیشمندان و صاحبنظران عرصه فکر و خرد ورزی ؟
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      اینان ره به جایی نبرند ولی نظام باید دهان اینان را با رضایت مردم ببندد چگونه ؟! با تدبیر و راهکاری قرانی و محمدی ص یعنی مهربانی و جلب ووجذب صدا و رضایت مردم حال اگر نشستی با اساتید و دانشمندان جامعه شناسی و دین شناس و روانشناس و و اقتصاد دان و اندیشمندان و صاحبنظران عرصه فکر و خرد ورزی ؟
    • Behzad ES ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      آمریکا و اروپا خودشون ناقض حقوق بشرند کسی که خودش صادر کننده تروریست به تمام جهان است گنده تر از دهن گشادش نمیتونه عرعر کنه باید فقط خفه خون بگیر و سرش تو بدبختی های کشور خودشون باشه آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دنتون پاره شه چهل و پنج سال فقط میخورید بخورید از ته ملت و نظام ایران خخخخخ
    • امیر IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      اگر قطعنامه غربی نیست مشخص ا بطور واضح کشورهای موافق به اشتباه افتاده اند
    • معماری IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      1 0
      چرا سال ۹۷که قیمت دلار ناگهان شش برابر شد و هر روز هم اعتراضات مردم توسط دولت دوازدهم به فجیع ترین شکل سرکوب میشد،قطعنامه حقوق بشری صادر نشد؟ مسیح علنژاد چرا آنزمان خواستار حمله نظامی به ایران نبود؟اصلاحطلبان چرا آنموقع نمیگفتند حرف مردم را بشنوید؟ سازمان ملل آنزمان کجا بود ؟مکرون کجا بود ؟
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      0 0
      تنها راه می‌شود یک قطعنامه حقوق بشری از ایرانیان و هم پیمانان ضد دخالت های اروپا و آمریکا و غرب به شورا ارائه شود که دخالت های آنان ور فشارهای مداخله جویانه را محکوم کنند و ضد غربی ارائه دهند
    • علی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      این قطعنامه ها فاقد ارزش اجرایی و حقوقی هستند مثل قطعنامه علیه کشور خودخوانده اسرائیل ولی کمپین بایکوت ناحیه اشغال شده فلسطین که کاملا مردمی ت خودجوش بوده کمر ناحیه اشغالی فلسطین را شکسته است