۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

دهکده فناوری کشاورزی در قزوین برپا می‌شود

دهکده فناوری کشاورزی در قزوین برپا می‌شود

قزوین- رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت دانش بنیان کردن فعالیت‌های کشاورزی گفت: دهکده فناوری کشاورزی با همکاری پارک علم و فناوری در قزوین برپا می‌شود.

رضا افلاطونی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تأسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در استان قزوین اظهار کرد: ما موفق شده‌ایم مصوبه تأسیس دهکده فناوری کشاورزی را از معاونت تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کسب نمائیم.

سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: به این منظور و نیز در جهت تسریع در تأسیس دهکده تفاهمنامه‌ای هم با پارک علم و فناوری استان قزوین به انعقاد درآمده است.

این مسئول بیان کرد: جانمایی این طرح نیز در نظر گرفته شده است و بناست این دهکده در مرکز تحقیقات کشاورزی جهاد کشاورزی استان قزوین تأسیس شود و در حال حاضر در حال گذراندن مصوبه نهایی و گرفتن دستور معاون وزیر قرار دارد تا هر چه زودتر بهره برداری از پروژه آغاز شود.

افلاطونی بیان کرد: با توجه به این موضوع که شعار سال مربوط به دانش بنیان کردن فعالیت‌ها است و نیز با توجه به کمبود آب و تغییر رویکردها نسبت به موضوعات کشاورزی برپایی دهکده فناوری کشاورزی می‌تواند گام قابل توجهی در جهت تحقق این شعار باشد.

وی در خاتمه گفت: دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی از اهداف مهم دولت است و با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی در قزوین، استان ما می‌تواند یکی از استان‌های پیشگام در این زمینه باشد.

کد خبر 5642069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha