۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۴۰

در شبانه روز گذشته؛

پیرانشهر پربارش‌ترین شهر کشور ثبت شد

پیرانشهر پربارش‌ترین شهر کشور ثبت شد

ارومیه - رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی با ثبت ۴۶.۶ میلی‌متر بارندگی در شبانه‌روز گذشته بارانی‌ترین شهر کشور بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اردلان محمدپور در این زمینه اظهار کرد: با ورود یک سامانه بارشی به منطقه، بارش باران از دیروز چهارشنبه در جنوب آذربایجان غربی آغاز شده و در این مدت بیشترین بارش کشور بعد از پیرانشهر در سردشت با ۳۷.۷ میلی متر ثبت شد و بارش‌ها در مهاباد ۲۶.۴ میلی متر، بوکان ۲۳.۲ میلی متر، شاهین دژ ۲۱.۸ میلی متر، میاندوآب ۱۸.۴ میلی متر، نقده ۱۵ میلی متر، تکاب ۹.۸ میلی متر و اشنویه هشت میلی متر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف است، افزود: فعالیت این سامانه تا اواخر امروز به صورت متناوب ادامه دارد و دمای هوا نیز ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج این سامانه طی چند روز آینده جوی آرام در منطقه حاکم شده اما آسمان همچنان ابری و شاهد پدیده مه غلیظ در برخی مناطق خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران و خوی با دمای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر، سردترین شهر آذربایجان غربی بودند و تکاب با حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان گزارش شد، ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین چهار و هشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 5644846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha