۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۷

نماینده مردم اردستان در مجلس:

توجه به ابعاد مختلف فرهنگی در اردستان ضروری است

توجه به ابعاد مختلف فرهنگی در اردستان ضروری است

اردستان‌-نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: توجه به ابعاد مختلف فرهنگی در اردستان طی هفته فرهنگ ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد بعد از ظهر جمعه همایش بزرگداشت شهید مدرس اظهار داشت: از سال ۹۵، پنجم تا یازدهم آذر را هفته فرهنگ اردستان نامگذاری کردیم که علت اصلی آن شهادت شهید مدرس از مفاخر کشور و اردستان است همچنین مزید بر این علت نیز شهادت شهید فخری زاده مهابادی شد که در روز هفتم آذر به شهادت رسیدند.

وی افزود: هفته فرهنگی بهانه است که ما بر فرهنگ شهرستان کار کنیم و بر موضوعات مختلف کار کنیم، در شهرستان اردستان مقداری عقب ماندگی در مسائل مختلف به ویژه مسائل فرهنگی داریم.

نماینده مردم اردستان خاطرنشان کرد: مردم در شهرستان اردستان همواره در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پایبندی خود به نظام و انقلاب را نشان داده‌اند و در انتخابات گذشته نیز بیش از ۹۷ درصد مردم مشارکت داشتند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد تصریح کرد: از دولت مردمی و انقلابی انتظار دارم که یک نگاه ویژه به مجموعه فرهنگ کشور شود و امروزه هم ما شاهد هستیم که نوک پیکان دشمن به سمت فرهنگ است و علیه فرهنگ تلاش می‌کند.

در ادامه این همایش، فرماندار شهرستان اردستان گفت: شهرستان اردستان شهر فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است و در ضمن شهید پرور بودن شهدای شاخص این شهرستان شهدای کشور و بین المللی هستند که شهید مدرس، شهید سید نورالله طباطبایی نژاد و شهید فخری زاده از این شهدا هستند.

سید محمد هادی احمدی طبا با اشاره به سفر وزیر ارشاد به این شهرستان، ادامه داد: امیدواریم معضل بیست ساله سینما و مجموعه فرهنگی شهرستان به دستور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد و با پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد، حل شود.

وی با اشاره به رونمایی از اطلس فرهنگی شهرستان در این مراسم، بیان کرد: برای اولین بار در شهرستان اردستان این اتفاق می‌افتد که انشالله یک راهکار و راهبردی برای اعتلای جایگاه فرهنگ و هنر در شهرستان اردستان خواهد بود.

کد خبر 5645223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha