۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷

وزارت خارجه مسکو:

تلاش غرب برای حذف روسیه از «جی۲۰ » محکوم به شکست است

تلاش غرب برای حذف روسیه از «جی۲۰ » محکوم به شکست است

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به پیش‌نویس بودجه وزارت دفاع آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۳، گفت که تلاش برای حذف روسیه از «جی۲۰» محکوم به شکست است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که تلاش‌ها برای حذف مسکو از گروه ۲۰ محکوم به شکست است.

گروشکو با اشاره به اینکه اکثر کشورهای جهان از تلاش آمریکا برای حذف روسیه از جی ۲۰ حمایت نخواهند کرد، گفت: می‌بینیم که غرب حالا سیاست منزوی کردن روسیه را در پیش گرفته که البته همین حالا هم شکست خورده؛ همانطور که تلاش‌ها برای حذف روسیه از چارچوب‌ها و مختلف چندجانبه شکست خورده است.

کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان و سنای آمریکا بر سر لایحه اختیارات دفاع ملی(NDAA) برای سال مالی ۲۰۲۳ به توافق رسیدند و بر اساس آن، مقرر شد تا مقامات دولت روسیه از گروه ۲۰ و سایر نهادهای بین‌المللی کنار گذاشته شوند.

در گروه ۲۰ علاوه بر هفت کشور پیشرفته صنعتی غربی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا و ژاپن، کشورهای ترکیه، برزیل، آرژانتین، هندوستان، چین، اندونزی، مکزیک، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، روسیه، استرالیا و اتحادیه اروپا نیز عضویت دارند.

کد خبر 5649373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha