۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

۲۵۰۰ تخت به مجموع تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی اضافه می شود

۲۵۰۰ تخت به مجموع تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی اضافه می شود

ارومیه - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با اتمام طرح های بیمارستانی در استان ۲ هزار و ۵۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مجموع تخت های استان افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین ولی زاده عصر شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های بیمارستانی میاندوآب در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اتمام پروژه‌های بیمارستانی در استان، ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی جدید به مجموعه موجود تعداد تخت‌های بیمارستانی به ۷۵۰۰ تخت اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه با اتمام پروژه‌های بیمارستانی در یک تا سه سال آینده این تعداد به بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی افزایش می‌یابد، افزود: هم اکنون چندین طرح بیمارستان در سطح استان در دست احداث است که ۲ بیمارستان در شهرهای اشنویه و نقده تا پایان امسال و یا سه ماهه نخست سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

ولی‌زاده اضافه کرد: بیمارستان‌های ۳۵۰ تختخوابی میاندوآب، مهاباد، پیرانشهر و شاهین دژ نیز در دست ساخت است و احداث بیمارستان ۹۶ تختی چایپاره نیز مصوب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در مرکز استان نیز یک بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی مصوب شده و بیمارستان‌های ۲۵۰ تختخوابی روان پزشکی و یک هزار تختخوابی هم در دست مطالعه است.

ولی‌زاده در خصوص راه اندازی دانشکده‌های علوم پزشکی در استان نیز گفت: هم کنون علاوه بر دانشکده مادر ارومیه، ۲ دانشکده دیگر شامل دانشکده مستقل خوی و دانشکده شهید باکری میاندوآب فعال و برای سال ۱۴۰۲ دانشجو پذیرش می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد دانشکده‌های علوم پزشکی مصداق بارز عدالت آموزشی است، یادآور شد: چهارمین دانشکده علوم پزشکی استان نیز در شهرستان مهاباد در آینده دایر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در صورت فعال شدن این دانشکده‌ها، دغدغه بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در شهر نزدیک به محل زندگی رفع خواهد شد و بسیاری از متخصصان و پزشکان نیز برای تدریس و کار به این منطقه خواهند آمد.

وی یادآور شد: در دانشکده علوم پزشکی میاندوآب در هر ترم برای هر رشته ۲۰ تا ۳۰ دانشجو پذیرش خواهد شد و طی چند سال تعداد دانشجویان و به تبع آن اعضای هیأت علمی افزایش پیدا می‌کند و در آینده بر تعداد رشته‌های آتی دانشکده از جمله رشته پزشکی افزوده می‌شود.

کد خبر 5651601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha