پروژه مهم مصر با سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس

پروژه مهم مصر با سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس

منابع مصری از گفتگوهای مهم مقامات این کشور با سه کشور شورای همکاری خلیج فارس در زمینه برنامه شیرین سازی آب پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع مصری از گفتگوهای مهم مقامات این کشور با سه کشور شورای همکاری خلیج فارس در زمینه برنامه شیرین سازی آب پرده برداشتند.

بر اساس این گزارش، مقامات مصری اعلام کردند که دولت مصر مذاکرات پیشرفته ای با صندوق های حاکمیتی برخی کشورهای عربی برای سرمایه گذاری در برنامه کشور در جهت شیرین سازی آب برگزار کرده است.

دولت مصر مذاکرات عمیقی طی دو هفته گذشته با صندوق کل سرمایه گذاری عربستان، دستگاه سرمایه گذاری ابوظبی و صندوق حاکمیتی قطر در این خصوص داشته است.

به گفته این مسئولان، این کشورها استقبال گسترده ای از سرمایه گذاری در زمینه پروژه های شیرین سازی آب در مصر کرده اند.

یک مسئول دیگر نیز گفت که مذاکرات اکنون بر سر سهم صندوق حاکمیتی مصر در این پروژه هاست که فراتر از ۱۰ الی ۲۵ درصد پروژه های شیرین سازی آب دریا با استفاده از انرژی تجدیدپذیر نخواهد رفت.

مسئولی دیگری نیز خبر داد که دولت مصر آب های شیرین سازی شده را از این پروژه ها خریداری خواهد کرد.

بنابر گفته این مقامات، انتظار می رود در نیمه اول سال ۲۰۲۳، توافقنامه هایی به ارزش ۳ میلیارد دلار امضا شود. این اقدامات در راستای طرح استراتژیک مصر با هدف شیرین سازی ۲.۹ میلیون متر مکعب آب در روز انجام می شود.

کد خبر 5652464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha