۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳

شهردار منطقه ۹ تهران مطرح کرد؛

توسعه سرانه‌های شهری از راه توافق با ارتش

توسعه سرانه‌های شهری از راه توافق با ارتش

شهردار منطقه ۹ تهران به کمبود فضاهای عمومی غرب تهران اشاره و وضعیت پروژه یادگار امام (ره) را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرحیم مرتضوی در خصوص مشکلات و کمبودهای فضاهای عمومی غرب تهران گفت: به دلیل کمبود فضای مورد نیاز، در مرحله اول باید سراغ دستگاه‌های لشکری و کشوری که دارای اراضی وسیعی در منطقه هستند برویم تا از طریق تملک آن‌ها بتوانیم برای تأمین سرانه‌ها اقدام کنیم و اگر این امر محقق نشد در مرحله دوم باید سراغ کسانی برویم که زمین‌های بلااستفاده دارند.

شهردار منطقه ۹ تهران خاطرنشان کرد: قرار گرفتن پادگان جی وسط دو ناحیه و همجواری با فرودگاه مهرآباد، بهترین گزینه است که از سال ۹۰ توافقاتی صورت گرفته اما قطعی نشده و شهردار تهران توجه ویژه به این موضوع دارد و سازمان‌های نوسازی و املاک شهرداری تهران پیگیر انجام توافقات و تملک هستند.

وی عنوان کرد: پادگان جی دو بخش است، قسمت شرقی آن در اختیار وزارت دفاع است که توافقات امضا و قطعی شده است، اما سند پادگان یک‌دست است و باید توافق با ارتش هم که مالک قسمت غربی است، انجام و قطعی شود؛ چرا که در غیر این صورت شهرداری نمی‌تواند سند را به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه دهد.

مرتضوی در ادامه و در مورد پیشرفت پروژه یادگار امام (ره) گفت: پروژه یادگار امام (ره)، طرحی مانند بزرگراه امام علی (ع) است، اما با این تفاوت که خط شمال به جنوب تهران را در غرب کامل می‌کند.

شهردار منطقه ۹ تهران در ادامه افزود: این بزرگراه دو فاز دارد که فاز اول آن از ضلع جنوبی میدان شهیدان (جی) شروع و در ادامه وارد قسمت شرقی پادگان جی (مالکیت وزارت دفاع) می‌شود و به صورت زیرگذر از خیابان دکتر بدرالزمان قریب (خیابان اجتماعی) وارد قسمت غربی پادگان جی (مالکیت ارتش) شده و با گذر از سوله‌های آموزش و پرورش به میدان فتح می‌رسد.

وی تصریح کرد: فاز دوم از میدان فتح شروع شده و به بزرگراه جاویدالاثر متوسلیان می‌رسد و با گذر از خیابان ارداقی وارد ۴۵ متری زرند و در ادامه وارد منطقه ۱۸ می‌شود که پس از ورود به خیابان بهاران به بزرگراه شهید بروجردی و در ادامه به بزرگراه آزادگان متصل خواهد شد.

مرتضوی گفت: کلنگ پروژه با حضور شهرداری تهران زده شد و برای اتمام آن هم دو سال و شش ماه (یک سال و شش ماه برای فاز اول و یک سال هم برای فاز دوم) پیش‌بینی‌شده است.

شهردار منطقه ۹ تهران در خصوص تعیین تکلیف معارض موجود در این منطقه بیان کرد: ۲۷ ملک مسکونی در ابتدای پروژه یعنی در میدان جی وجود دارد، توافقات با ارتش و وزارت دفاع برای گذر پروژه از پادگان جی باید به‌طور کامل انجام شود که در این راستا هشت سوله متعلق به آموزش و پرورش، دو سنگ‌بری در میدان فتح، هشت واحد تولید و صنعتی در بزرگراه فتح، شرکت ساسان در خیابان ارداقی و چهار معارض هم در ۴۵ متری زرند باید تعیین تکلیف شوند.

وی در خصوص برآورد هزینه این پروژه فرا منطقه‌ای چنین گفت: شهرداری تهران برای پروژه یادگار امام (ره) حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و برای رفع معارضان هم هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است.

مرتضوی در خاتمه و در مورد اتمام ۹ پروژه‌ای که در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به هم‌افزایی و همفکری ایجاد شده میان معاونان و مدیران همه تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های تعریف شده مذکور در غرب پایتخت تا پایان سال به اتمام برسند.

کد خبر 5653056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha