القحوم: تنها ضامن بازگشت آتش بس در یمن اجرای مطالبات مردم است

القحوم: تنها ضامن بازگشت آتش بس در یمن اجرای مطالبات مردم است

یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تنها ضامن بازگشت آتش بس به این کشور را اجرای مطالبات مردم یمن و استیفای حقوق آنها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: حضور نظامی آمریکا در باب المندب و سواحل یمن خطری برای این کشور کشتیرانی دریایی بشمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، القحوم در گفتگو با شبکه خبری المیادین افزود: تجاوز و محاصره ۸ ساله یمن، تجاوزی از سوی آمریکا است که توسط ابزارهای کثیف آن یعنی عربستان و امارات و مشارکت اسرائیل، انگلیس و فرانسه اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: دستورات آمریکا و انگلیس برای افزایش تنش‌ها و محاصره بیشتر، مسئولیت ملی ما برای تقویت پایداری را دو چندان می‌کند.

القحوم گفت: اگر آمریکایی‌ها بر تجاوز و محاصره اصرار دارند پاسخ به این اقدام به گونه‌ای خواهد بود که تأثیرگذاری مطلوب و فشار کافی بر متجاوزان را داشته باشد.

وی تصریح کرد: به صورت واضح به ائتلاف متجاوز می‌گوئیم که نیرنگ و فریب، وقت کشی و تغییر ابزارها و ابعاد تجاوز و توطئه‌ها پذیرفتنی نیست. بر روی عامل زمان و همچنین اقدامات گمراه کننده فرستاده سازمان ملل متحد و فرستاده آمریکا تکیه نکنید چرا که معادلات متغیر است و واقعیت چیز دیگری است.

القحوم ادامه داد: تنها ضامن بازگشت آتش بس اجرای مطالبات ملت یمن و استیفای حقوق آنهاست که دورنمای صلح را خواهد گشود و با نیرنگ و فریب نمی‌توان به این امر دست یافت.

این در حالی است که پیش از این نیز وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور تاکید کرده بود که تمدید آتش بس بدون رعایت جوانب و نیازهای انسانی مردم یمن به معنای داخل کردن کشور در مرگ بالینی در نتیجه تلاش‌های طرف مقابل برای ایجاد وضعیتی بین جنگ و عدم صلح است که به هیچ وجه در سطح رسمی و مردمی قابل پذیرش نیست.

هشام شرف افزود که بدیهی‌ترین حقوق شهروندان یمنی که بخشی از حقوق مورد تاکید ادیان آسمانی و منشور سازمان ملل و معاهدات و توافقنامه‌های حقوق بشری است دریافت حقوق ماهانه و دائم از سوی کارمندان و سفر از فرودگاه بین المللی صنعا و دیگر فرودگاه‌های این کشور بدون هیچ گونه موانعی است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

کد خبر 5654718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      0 0
      همینطور هم در ایران