۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

دومیلیاردتومان اعتباربرای افزودن تخت بیمارستانی در استان نیازاست

دومیلیاردتومان اعتباربرای افزودن تخت بیمارستانی در استان نیازاست

یاسوج- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برای افزودن یک تخت ویژه بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد، اعتبار دو میلیارد تومانی نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شهامت ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: ناوگان آمبولانس‌های استان نیز، ۹۰ دستگاه است که از این تعداد تنها ۳۰ دستگاه فعال بوده و ۶۰ دستگاه دیگر قابل استفاده نیست.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز هسته‌ای و رادیوتراپی ندارد، گفت: این استان تنها استانی است که تعداد تخت‌های ویژه آن نسبت به جمعیتش نصف است.

شهامت اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد باید یکهزار و ۹۰۰ تخت داشته باشد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که وضعیت بیمارستان‌های آن از لحاظ فضای فیزیکی وضعیت مناسبی ندارد، گفت: بیمارستان‌های این استان فرسوده بوده و با مشکل سیستم سرمایشی و گرمایشی مواجه هستند و کهگیلویه و بویراحمد به علت کمبود وسایل پارا کلینیکی در سطح کشور بالاترین ارجاعات بیمار به سایر استان‌های همجوار را دارد.

شهامت افزود: ناوگان آمبولانس‌های کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ دستگاه است که از این تعداد تنها ۳۰ دستگاه فعالند و ۶۰ دستگاه دیگر از رده خارج هستند و روزانه ۱۸۰ مورد اعزام آمبولانس برای ارائه خدمات اورژانسی در استان انجام می‌شود.

کد خبر 5656100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha