۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶

امام جمعه اردستان:

تحقیق و پژوهش زمینه ساز رشد علمی در کشور است

تحقیق و پژوهش زمینه ساز رشد علمی در کشور است

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: تحقیق و پژوهش زمینه ساز رشد علمی است و خوشبختانه ملت ایران به ویژه بعد از انقلاب در این مسیر گام گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردستان ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) فرمودند که بهترین انسان‌ها کسی است که دو خصلت نرم خو بودن در برخورد با مردم و اکرام کردن همسر را داشته باشد که در بحث تربیت دینی و خانوادگی هم گفته شد که انسان باید همسر خود را گرامی داشته و احترام کند.

وی افزود: اسلام از یک هزار و ۴۰۰ سال پیش تا به امروز و همچنین تا به قیامت زن را مورد اکرام و احترام قرار داده است اما دشمنان با شعار بدون پشتوانه «زن، زندگی، آزادی» کجا می‌خواهند زن را به مرحله ابتذال بکشانند.

امام جمعه اردستان ادامه داد: غربی‌ها مدعی هستند که با بی حجابی می‌خواهند به زن ارزش دهند اما آیا زن یا مرد با بی عفتی و برهنگی ارزش پیدا می‌کند؛ این افراد حرف از آزادی می‌زنند اما منظورشان بی بند و باری است؟.

حجت الاسلام دهشیری یادآور شد: اگر نگاه به زن به عنوان یک موجود الهی نگاهی با احترام باشد دارای ارزش است؛ به تعبیر حضرت علی (ع)، پیامبر اکرم (ص) قید و بندهایی که در دست و پای مردم عصر جاهلیت بود، از میان برداشت و و آزادی را با دین اسلام این گونه به ارمغان آورد.

وی بیان کرد: زن را باید در جایگاه بلند و مقام عظیم جست‌وجو کرد، نظام جمهوری اسلامی به مقام زن احترام می‌گذارد و نشانه‌های آن نیز از انقلاب تا کنون وجود دارد که به عنوان مثال اعضای هیئت علمی و دانشجویان خانم نسبت به قدیم چندین برابر شده است و بانوان در عرصه‌های مختلف شغلی و علمی نیز حضور دارند و همه اینها پرورش یافته مکتب بعد از انقلاب هستند.

امام جمعه اردستان در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز هفته تحقیق و پژوهش اشاره کرد و گفت: تحقیق و پژوهش زمینه ساز رشد علمی است که خوشبختانه ملت ایران به ویژه بعد از انقلاب در این مسیر گام گذاشته و روز به روز در عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده است؛ کسانی که گوش به حرف‌های دشمن داده و در فضای مجازی زندگی می‌کنند به این پیشرفت‌ها توجهی ندارند.

راه تحقیق و پژوهش باز شده است

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه راه تحقیق و پژوهش باز شده است، ادامه داد: شرکت‌ها و فناوری‌های دانش بنیان، سند دفاعی که دشمن را به وحشت انداخته و پیشرفتهای مختلف در کشور نتیجه تحقیق و پژوهش و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به روز حمل و نقل و رانندگان، خاطرنشان کرد: ظاهراً از سال ۷۵ این روز در تقویم جمهوری اسلامی درآمد و در سال ۹۰ نیز کلمه رانندگان به آن اضافه شد؛ این حمل و نقل نیز نقش بزرگی در سرپا نگه داشتن کشور دارد و رانندگان شبانه روز مشغول حمل و نقل مسافران و بار هستند.

امام جمعه اردستان تصریح کرد :۲۷ آذر نیز روز وحدت حوزه و دانشگاه است که این روز با شهادت شهید دکتر مفتح از افراد حوزوی و دانشگاهی که در سال ۵۸ توسط گروه فرقان به شهادت رسید نامگذاری شد و هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری بر اهمیت وحدت بین این دو قشر تاکید می‌کنند.

حجت الاسلام دهشیری تاکید کرد: مشاهده می‌کنیم که دشمنان برای اعدام چند نفر از کسانی که محارب شناخته شدند چه حرف‌ها که زدند و چه رفتارهایی که کردند و یک نفر در میان آنها پیدا نمی‌شود که برای این شهید عجمیان که ناجوانمردانه و ظالمانه قطعه قطعه‌اش کردند و یا آن طلبه شهید یادی کند.

کد خبر 5656707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha