۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

۱۰ میلیون تن کالا از طریق ناوگان جاده ای زنجان جابه جا می‌شود

۱۰ میلیون تن کالا از طریق ناوگان جاده ای زنجان جابه جا می‌شود

زنجان- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان گفت: سالانه حدود ۱۰ میلیون تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل باری استان جابه جا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مدقالچی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ناوگان باربری نیمه سنگین و سنگین در استان فعال بوده و در این راستا هفت هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعالیت دارند.

وی بیان داشت: در حوادث اخیر با وجود فراخوان‌های اعتصاب، کاهش قابل توجهی در میزان حمل و نقل کالاها در استان نداشتیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، به فعالیت سه ترمینال مسافری در سطح استان اشاره کرد و گفت: در ترمینال شهر زنجان که عمر ۳۰ ساله دارد تغییرات خوبی انجام شده و نواقص توسط شهرداری در حال رفع است.

مدقالچی با بیان اینکه در ترمینال ابهر که قدمتی ۲۵۴ ساله دارد، کمبود فضا از مشکلات عمده بوده و این باعث شده است، تاکید کرد: ترمینال شهر قیدار هم یک پایانه حرفه‌ای نیست و امکانات خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه عمر ناوگان باری استان ۱۹.۹۶ سال و عمر ناوگان سواری نیز ۱۲.۴۹ سال است، ابراز داشت: امسال همه اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ استان برای خرید ۱۲ دستگاه اتوبوس و ۳۷ دستگاه مینی بوس جذب شد و در زمان حاضر ۱۳۱ دستگاه اتوبوس و ۸۲۰ دستگاه انواع سواری و مینی بوس در ناوگان حمل و نقل مسافر در استان فعال هستند که در سال حدود ۸۸۰ هزار نفر مسافر از این طریق جابه‌جا می‌شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تاکید براینکه ۳۷ باب شرکت مسافربری در استان زنجان فعال است، تاکید کرد: همچنین ۸۴ باب شرکت در این استان در حوزه حمل و نقل بار فعال است.

مدقالچی افزود: هم اکنون سه پایانه بار فعال در شهرستان‌های زنجان، ابهر و ایجرود وجود دارد و سالانه حدود ۱۰ میلیون تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل باری استان جابجا می‌شود.

کد خبر 5657606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha