۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶

مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد:

کم‌کاری در حوزه زکات مشهود است

کم‌کاری در حوزه زکات مشهود است

اردبیل- مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: کم‌کاری در حوزه زکات مشهود است و امیدواریم مورد بخشش خداوند متعال در این حوزه قرار بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری پیش از ظهر چهارشنبه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در تالار ولایت اردبیل اظهار کرد: در پیام‌های مقام معظم رهبری به ستاد زکات بر ترویج و تبیین فریضه الهی زکات تاکید شده و قطعاً از ظرفیت شبکه‌های مردمی و محلات به ویژه در روستاهای با ظرفیت زکات باید استفاده کنیم تا کشاورزان، دامداران، فعالان حوزه‌های تولید و کسبه و بازار نسبت به پرداخت زکات اقدام مؤثری را انجام دهند.

وی به برگزاری جشنواره‌های استانی علمی، ترویجی و تکریمی زکات اشاره کرد و گفت: پانزدهمین جشنواره با هم‌اندیشی و هم‌سویی دستگاه‌های مختلف در حال اجرا است که تا پایان امسال در سایر استان‌ها نیز چنین جشنواره‌ای برگزار خواهد شد تا ما بتوانیم به صورت جامع و کامل این فریضه الهی را تبیین و تشریح کنیم.

مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تصریح کرد: امروز فعالان زکات اعم از روحانیان، ائمه جمعه، بخشداران، مؤدیان، عاملان و مروجان زکات در چنین گردهمایی حاضر شدند تا ما بتوانیم بیش از گذشته هم‌اندیشی در احیای نهضت ترویج و توسعه زکات را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام مهری با قدردانی از مجاهدان راه احیای زکات به عنوان فریضه واجب در کنار نماز و سایر واجبات افزود: جریان‌سازی در این حوزه بسیار مهم است که باید تلاش مؤثری را انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه ستاد زکات در هزینه‌کرد مبالغ زکات جمع‌آوری شده نیز رصد و پایش‌هایی را انجام می‌دهد تا نیازمندان و فقرا در اولویت و پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه در مراحل بعد مورد پشتیبانی قرار گرفته و از محل زکات شاهد پرداختی‌هایی مناسب باشیم.

حجت‌الاسلام مهری اضافه کرد: در کنار کشاورزان و دامداران، صنعتگران و صاحبان کسب و پیشه نیز با وسع مالی می‌توانند در احیای این فریضه شایسته عمل کنند تا ما بتوانیم کاستی‌های گذشته را برطرف و جامعه را از فقر و نداری نجات داده و به سمت آسایش حرکت کنیم.

مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بیان کرد: در مجموع در سال‌های اخیر در کشور در پرداخت زکات برخی قصور و کوتاهی‌ها را شاهد بودیم که امیدواریم گرفتار عقوبت الهی از بابت بی‌توجهی به این فریضه نباشیم بلکه به فرموده نبی مکرم اسلام (ص) در سایه انجام واجبات، رفاه و آسایش تک تک افراد جامعه فراهم آید.

کد خبر 5661360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha