۱ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳

زخمی شدن رئیس دولت دونتسک و یک فرمانده ارشد روس +فیلم

زخمی شدن رئیس دولت دونتسک و یک فرمانده ارشد روس +فیلم

رسانه های روسیه از زخمی شدن رئیس دولت جمهوری خودخوانده دونتسک و یک فرمانده ارشد روس در بمباران این منطقه توسط نیروهای اوکراین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری تاس اعلام کرد که «ویتالی خوتسنکو» رئیس دولت جمهوری خودخوانده خلق دونتسک و «دیمیتری روگوزین» فرمانده تیم مستشاران نظامی روسیه در دونباس در بمباران منطقه دونتسک توسط نیروهای اوکراین زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، دستیار روگوزین امروز پنجشنبه اعلام کرد که در جریان بمباران هتلی در دونتسک توسط اوکراین، دیمیتری روگوزین، فرمانده تیم مستشاران نظامی روسیه در دونباس و مدیر کل سابق شرکت دولتی «روس کاسموس» زخمی شد و دو نفر کشته شدند.

وی همچنین گفت: «ویتالی خوتسنکو» رئیس دولت دونتسک نیز در این حمله زخمی شد. او به همراه روگوزین از این حمله جان به در بردند، ولی بر اثر اصابت ترکش زخمی شدند و وضع عمومی آنها مساعد است. هتل واقع در حومه دونتسک که تیمی از مستشاران نظامی به فرماندهی دیمیتری روگوزین را در خود جای داده بود، بمباران شد. این یک حمله دقیق بود. متخصصان احتمال می‌دهند که این شلیک از یک سیستم توپخانه ۱۵۵ میلی متری (سزار) ساخته شده توسط شرکت فرانسوی «نکستر» صورت گرفته باشد.

این در حالی است که روگوزین درباره این حادثه گفت که به دلیل اصابت ترکش به او در هتل دونتسک، تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۳۰ سپتامبر سندی را امضا کرد که بر اساس آن، مناطق دونتسک، خرسون، لوهانسک و زاپروژیا در میان رد و محکومیت گسترده غرب به روسیه ملحق شد.

کد خبر 5662535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha