حزب الله: تنها راهکار مشکلات لبنان گفتگو و تفاهم داخلی است

حزب الله: تنها راهکار مشکلات لبنان گفتگو و تفاهم داخلی است

معاون رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان از گفتگو و تفاهم داخلی به دور از دخالت های خارجی و آمریکا به عنوان تنها راه حل بحران و مشکلات این کشور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: راهکار طبیعی ثبات داخلی و حل مشکلات و اوضاع معیشتی تسریع در انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولتی با اختیارات کامل است که بتواند به دور از شروط و دیکته‌های آمریکا قادر به تصمیم گیری و ایجاد راهکارهای مورد نظر برای بحران‌ها باشد.

بر اساس این گزارش، شیخ علی دعموش تاکید کرد: حزب الله از ابتدا خواستار توافق داخلی درباره رئیس جمهور بوده است چرا که توافق سریع‌ترین راهکار برای به ثمر رساندن این موضوع و برون رفت از وضعیت بن بست سیاسی است. علت بن بست سیاسی و وخامت اوضاع معیشی به کسانی که خواستار تفاهم و گفتگو بین لبنانی‌ها هستند بازنمی گردد بلکه به مخالفان گفتگو و کسانی بازمی گردد که خواستار بین المللی کردن موضوع انتخاب رئیس جمهور هستند و با تکیه بر دخالت‌های خارجی بر طرح‌ها و گفتمان‌های تنش زا و تحریک آمیز که موجب افزایش تنش و چندپارچگی در کشور است، پافشاری دارند.

این مقام حزب الله تصریح کرد: تنها راه حل لبنان با توجه به وضعیت سیاسی موجود گفتگو و تفاهم داخلی است اما دخالت خارجی و بین المللی کردن موضوعات مشکل را حل نخواهد کرد بلکه به پیچیده‌تر شدن اوضاع و افزایش چندپارچگی و عمیق شدن بحران منجر خواهد شد.

شیخ علی دعموش افزود: لبنان با بدترین بحران اقتصادی و معیشتی در تاریخ خود مواجه است و در زمینه غذایی، دارو، بهداشت، آموزش، برق، زباله‌ها و غیره وضعیت دشواری دارد.

وی ادامه داد: مسئول این اوضاع و درد و رنج لبنانی‌ها در درجه اول آمریکا و مسئولان و سیاستمدارانی هستند که برای کسب رضایت آن تلاش می‌کنند. کسانی که راهکارها را معطل گذاشته، درها را به روی کمک‌ها بسته و لبنان را غرق بحران کرده‌اند و مردم را به مرحله فقر و گرسنگی و بیکاری و یاس و مهاجرت رسانده‌اند.

شیخ علی دعموش اظهار داشت: ایالات متحده به لبنان فشار وارد می‌کند تا قدرتمند نباشد بلکه ضعیف و تسلیم شروط آمریکا و اسرائیل باشد. متأسفانه برخی لبنانی‌ها نیز از ترس تحریم و خشم آمریکا جرأت ندارند حقیقت را به مردم لبنان بگویند که سیاست‌های دولت آمریکا در لبنان علت اصلی مشکلات و وخامت اوضاع معیشتی و فروپاشی پول ملی و عمیق‌تر شدن بحران‌ها است.

این در حالی است که هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان هم به توطئه‌های آمریکا علیه لبنان اشاره کرد.

وی افزود: آمریکا با وجود تحریم و تحت حصار قرار دادن لبنان و دخالت در همه امور آن نمی‌تواند در قبال لبنان کاری انجام دهد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: اقدامات تحریک آمیز علیه مقاومت لبنان نفعی برای افرادی که به این اقدامات روی می‌آورند، نخواهد داشت و به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید.

چندی پیش هم، «عمار الموسوی» مسئول روابط خارجی جنبش حزب الله لبنان تأکید کرد: آمریکا در سرقت پول مردم لبنان و حبس سپرده‌های آنها شریک است. آنچه در لبنان می‌گذرد، توطئه بزرگ بین المللی است که هدف آن محاصره و ضربه زدن به مقاومت، گرسنه نگه داشتن مردم لبنان و حامیان مقاومت، تسلیم کردن مردم است. تسلط آمریکا بر سیستم امنیتی، بانکی و سیاسی لبنان باید پایان یابد و همه لبنانی‌ها به ویژه آنهایی که مدعی عزت و سربلندی لبنان هستند، باید موضع قاطعی اتخاذ کنند، اما متأسفانه هیچ انتقاد یا محکومیتی علیه این دخالت آشکار نشنیده‌ایم.

کد خبر 5664240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha