۷ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۴۵

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد؛

ایمن سازی ۱۶میلیون دام آذربایجان غربی علیه انواع بیماری‌های دامی

ایمن سازی ۱۶میلیون دام آذربایجان غربی علیه انواع بیماری‌های دامی

ارومیه - مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : طی ۹ ماه سال جاری ، بالغ بر ۱۶ میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری واگیر دار و غیر واگیر دار در سطح استان ایمن سازی شده اند.

سید امید خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تأمین بهداشت عمومی جامعه و کمک به ارتقای اقتصاد ملی و سلامت جمعیت دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و همچنین مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از اهداف و جزو اهم فعالیت‌های اداره کل دامپزشکی استان است.

وی جایگاه اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی را با توجه به موقعیت خاص استان در کنترل و پیشگیری از بیمارهای دامی و ارتقا سطح سلامت جامعه بسیار مهم و حیاتی معرفی کرد.

خلیل زاده افزود: به منظور پیشگیری از تلفات و کاهش خسارات و ضایعات دامی ناشی از ابتلاء به انواع بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان با برنامه ریزی منسجم و با استفاده از توان بخش دولتی و غیر دولتی و با نظارت کارشناسان شبکه‌های دامپزشکی طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۵۴۰ نوبت سر دام سنگین و سبک در آذربایجان غربی بر علیه انواع بیماری‌ها ی واگیردار و غیر واگیر دار ایمن سازی شده است.

کد خبر 5667439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha