۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵

کارشناس هواشناسی اصفهان:

هواشناسی درباره تشدید آلودگی هوای اصفهان هشدار نارنجی صادر کرد

هواشناسی درباره تشدید آلودگی هوای اصفهان هشدار نارنجی صادر کرد

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان از صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به تشدید آلودگی هوا در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان تا پایان هفته خبرداد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: غلظت آلاینده‌های جوی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به دلیل سکون و سردی هوا در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه سکون جوی تا شامگاه چهارشنبه در استان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: وضعیت سایر مناطق استان صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

معتمدی اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای ۲۰ درجه زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.‌

هشدار نارنجی هواشناسی درباره آلودگی هوای اصفهان

اداره کل هواشناسی استان اصفهان ساعتی پیش درباره تشدید شرایط پایداری و سکون نسبی جو هشدار سطح زرد صادر کرد.

هشدار سطح نارنجی زمانی صادر می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد که از ساعات عصر و شامگاه دوشنبه ۱۲ دی تا اوایل روز پنجشنبه ۱۵ دی به سبب سکون نسبی و افزایش و انباشت غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای عموم شهروندان پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه هواشناسی استان توصیه کرده که لازم است تردد خودروها کاهش یابد و فعالیت واحدهای صنعتی کنترل شود؛ همچنین شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر جامعه از جمله افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان زیر هشت سال از تردد غیر ضرور و فعالیت ورزشی در فضای باز طی این مدت بپرهیزند.

کد خبر 5670451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      0 0
      بابا آب این رودخانه را باز کنید تا یکم هوا بارانی شود بابا فکر مردم نیستید بچه ها چه گناهی کردند
    • خوانسار US ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      1 0
      دوشنبه دربوئین ومیاندشت دما ۱۹درجه زیرصفرثبت شد من درخوانساردیشب حدودساعت ۲۲دماسنج را یک ساعت گذاشتم بیرون دماسنج رفتم نگاه کردم منفی ۲۱بود وولی غروب خدودساعت ۱۹دما ۱۸درجه زیرصفر،، خواستم بگم واقعآ سرده توخونه یه اتاق که پنجره نداره بخاری تا اخرزیاده ولی ازکناربخاری بری کنارسردمون میشه
    • ح م IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      0 0
      چرا مسئولین فکری نمی کنند کارخانه هایی که مازت می سوزاند را تعطیل کند