۱۲ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۳۸

سومین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی؛

نمایش ارادت به سرباز ولایت/گلستان در غم شهادت حاج قاسم عزادار است

نمایش ارادت به سرباز ولایت/گلستان در غم شهادت حاج قاسم عزادار است

گرگان-گلستانی ها در سومین سالگرد شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی با برگزاری آئین‌های سوگواری در مساجد، تکایا و اماکن مذهبی به عزاداری پرداخته و ارادت خویش را به سرباز ولایت به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم ولایتمدار استان گلستان شامگاه امشب (دوشنبه) با برپایی آئین‌های عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه در سالروز شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی عزاداری کردند.

نصب پرچم‌های سیاه و پارچه نوشته در میادین شهر و اداره‌ها، مغازه‌ها با مضامین تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی، گلستان را سیاه پوش و عزادار کرده است.

شهروندان گلستانی همچنین با حضور در آستان مبارک امام زادگان و بقاع متبرکه استان با خواندن دعا و نوحه به مقام شامخ این شهید ابراز ارادت کردند.

سخنرانان و واعظان در این آئین‌های عزاداری با بیان ویژگی‌های اخلاقی و سیره سرباز رشید ولایت بر پیروی از رفتار و سیره ایشان تاکید کردند.

پرچم و کتیبه‌های عزا با نوشته‌هایی همچون «مرد میدان، حاج قاسم قهرمان»، «سردار دل‌ها، جانفدا»، در ورودی بسیاری از شهرهای گلستان به اهتزار درآمده است.

همچنین برخی از نیکوکاران با پخت غذای نذری و توزیع آن بین نیازمندان و مردم از سوگواران پذیرایی کردند.

برپایی موکب های فرهنگی و انجام اقدامات نیکوکارانه مانند توزیع نان، مواسات و غیره از دیگر اقداماتی بود که مردم گلستان به عشق سردار دل ها انجام دادند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا در بامداد روز ۱۳ دی ۱۳۹۸ و با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا در فرودگاه بغداد هدف حمله ارتش تروریستی ایالات متحده قرار گرفت و به همراه جمعی از همراهان خود به شهادت رسید.

شهید سلیمانی در طول دوران فرماندهی خود با سازماندهی نیروهای مقاومت در منطقه غرب آسیا، محور مقاومت را در کشورهای منطقه ایجاد کرد و به تقویت آن پرداخت.

کد خبر 5671916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha