۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸

فرمانده پیشمرگان اقلیم کردستان عراق:

تلاش های حاج قاسم در حفاظت از مردم کردستان فراموش ناشدنی است

تلاش های حاج قاسم در حفاظت از مردم کردستان فراموش ناشدنی است

سنندج- فرمانده پیشمرگان اقلیم کردستان عراق گفت: تلاش ها و مجاهدت های حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی برای حفاظت از جان و مال کردستانی ها فراموش ناشدنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سنگاوی روز سه شنبه در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در سنندج اظهار کرد: ادای احترام می‌کنیم به سردار شهید سلیمانی و همه شهدای ایرانی  که در مقابل داعش جانفشانی کردند.

وی افزود: ما ابتدا خیال می‌کردیم که ارتش عراق در مقابل داعش وارد میدان می‌شود اما متأسفانه همه سلاح‌های آمریکایی را هم که داشتند تحویل داعشیان کردند و اقلیم کردستان را تنها گذاشتند.

این فرمانده پیشمرگه اقلیم کردستان تصریح کرد: تنها حاج قاسم و جمهوری اسلامی به یاری اقلیم کردستان شتافتند و شهر جلولا و سعدیه را آزاد کردیم و این سرآغاز پیروزی‌های ما علیه داعش بود.

سنگاوی افزود: بسیاری از فرماندهان پیشمرگه را در مقابل داعش فدا کردیم اما حاج قاسم با درایت خود به یاری برادران و خواهران کردستانی خود آمد و همه ما مدیون ایشان هستیم.

وی اظهار کرد: اگر نیروهای پیشمرگه مقاومت نمی‌کردند و نیروهای تحت امر حاج قاسم نبودند جان و مال مردم کردستان به دست داعشیان می‌افتاد.

سنگاوی تصریح کرد: اگر همکاری جمهوری اسلامی و درایت و قهرمانی حاج قاسم و ابومهندس المهدی نبود نمی‌توانستیم موفق شویم.

وی افزود: برای مبارزه با داعشیان ۱۱ هزار شهید و مفقودالاثر تقدیم کردیم و علاوه بر حاج قاسم و جمهوری اسلامی ایران، سپاسگزار سایر کشورهای دیگر نیز هستیم که ما را یاری کردند.

این فرمانده ارشد پیشمرگه اقلیم کردستان عراق تأکید کرد: داعش تنها یک گروه عربی و اسلامی تندرو نبود بلکه یک گروه تروریستی منظم بود که پشتوانه بین المللی داشت و در سریع‌ترین زمان ممکن سلاح‌های خود را تغییر می‌داد.

سنگاوی افزود: داعش هنوز در منطقه باقی مانده و در سال گذشته میلادی ۳۰۰ عملیات تروریستی علیه اقلیم کردستان عراق انجام دادند و بیش از ۱۰۰۰ نفر را شهید کردند و در مقابل نیز ۷۲۰ داعشی توسط نیروهای پیشمرگه به هلاکت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: توحش در وجود داعشیان وجود دارد و به جان و مال مردم تعدی می‌کنند.

سنگاوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی از زمان بمباران شیمیایی حلبچه به یاری مردم ما شتافته است و طی چهار دهه اخیر میزبان هزاران شهروند اقلیم کردستان بوده است.

وی افزود: امنیت و آرامش کنونی اقلیم کردستان ثمره خون هزاران شهید است و اکنون زندگی بهتری نسبت به دیگر نقاط عراق داریم و در این راستا برای همیشه قدردان مردم ایران هستیم.

سنگاوی تصریح کرد: نام و یاد حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان راه امنیت و آرامش همواره زنده خواهد بود و امیدواریم سال جدید میلادی دیگر شاهد این ناامنی‌ها در منطقه نباشیم.

کد خبر 5672284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha