۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳

دبیرکل پیشین ناتو به تایوان سفر کرد

دبیرکل پیشین ناتو به تایوان سفر کرد

«آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل پیشین ناتو و نخست وزیر سابق دانمارک امروز وارد جزیره تایوان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آندرس فوگ راسموسن» (Anders Fogh Rasmussen) دبیرکل پیشین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و نخست وزیر سابق دانمارک امروز سه شنبه در بحبوحه تنش آفرینی‌های محور غرب علیه چین وارد جزیره تایوان شد.

بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی راشا تودی، دبیرکل سابق ناتو هنگام ورود به تایوان مورد استقبال رئیس اداره امور اروپایی وزارت خارجه این جزیره قرار گرفت.

«آندرس فوگ راسموسن» قرار است با «لای چینگ ته» معاون رئیس تایوان «جوزف وو» وزیر خارجه و چند تن از قانونگذاران و اندیشمندان اندیشکده های جزیره مذکور نیز دیدار و گفتگو کند.

برخی رسانه‌ها از برنامه این مقام پیشین ناتو برای دیدار با «تسای اینگ- ون» رییس این جزیره خبر می‌دهند.

قرار است سفر وی به جزیره تایوان تا ۲ روز آینده ادامه یابد.

دُور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد ماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از ۲ هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی و فرانسوی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چندی پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی ثبات کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

کد خبر 5672753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha