۱۴ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۲۵

فرماندار ویژه آمل:

اقتصاد گیاهان دارویی مناسب با زیست بوم مازندران است

اقتصاد گیاهان دارویی مناسب با زیست بوم مازندران است

آمل- فرماندار ویژه آمل اقتصاد گیاهان دارویی را مناسب با زیست بوم استان دانست و گفت: فقدان کشت صنعتی گیاهان دارویی حلقه مفقوده استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی شامگاه چهارشنبه در همایش بین المللی گیاهان دارویی با اشاره به تهیه اولین سند گیاهان دارویی استان اظهار داشت: جزو جهار استانی هستیم که سند گیاهان دارویی در آن تهیه شده است.

وی گفت: مازندران دارای اقلیم متنوع جلگه، دشت، مناطق میان بند و ییلاقات عرصه وسیع و بزرگی برای کشت گیاهان دارویی دارد و به عنوان نمونه بخش لاریجان روزی اقتصاد منطقه بود و اکنون بخش زیادی از اراضی آن به دلیل به صرفه نبودن اقتصادی بدون کشت مانده است.

وی افزود: اراضی منطقه ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی دارد و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نوع انواع گیاهان دارویی در استان کشت می‌شود و علی رغم ظرفیت‌های بالقوه در اشتغال و اقتصاد، بخش عمده‌ای از آن خام فروشی می‌شود.

حسینی یادآور شد: در سطحی ۱۳۰۰ هکتار از مزارع ۲۴ گونه گیاهان دارویی کشت می‌شود و میزان تولید آن ۲۵۰۰ تن است و قطعاً برای رسیدن به اهداف توسعه باید سهم مازندران از مزارع گیاهان دارویی به ۲۰ هزار هکتار برسد.

فرماندار ویژه آمل اقتصاد گیاهان دارویی را مناسب زیست بوم مازندران بیان کرد و گفت: فقدان کشت صنعتی گیاهان دارویی یکی از حلقه‌های مفقوده استان به شمار می‌رود و عدم شناسایی گیاهان مزیت دار، فقدان صنایع تبدیلی توانمند و نبود سرمایه گذاری مناسب از جمله معایب به شمار می‌رود.

وی نقش گیاهان دارویی را در حوزه سلامت و درمان مؤثر خواند و گفت: در زنجیره و بسته سیاسی گیاهان دارویی باید به پیوست طب سنتی آن توجه کنیم و ساماندهی بازار طب سنتی ضروری به نظر می‌رسد.

کد خبر 5673954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha