۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲

گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین درباره تحولات منطقه ای و بین المللی

گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین درباره تحولات منطقه ای و بین المللی

دفتر ریاست جمهوری ترکیه از گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین درباره روابط دوجانبه و تحوات منطقه ای و بین المللی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» همتای روس او تلفنی درباره روابط دوجانبه، بحران سوریه، تحولات اوکراین و پرونده انرژی گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، دفتر ریاست جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای درباره این رایزنی تلفنی اعلام کرد: اردوغان در گفتگو با پوتین بر لزوم برداشتن گام‌های سیاسی از سوی دمشق برای دستیابی به نتیجه درباره تحولات سوریه تأکید و به لزوم برداشتن گام‌های مشخص برای پاکسازی مناطق شمالی سوریه به ویژه «تل رفعت» و «منبج» از وجود سازمان تروریستی YPG اشاره کرد.

طبق بیانیه مذکور، اردوغان همچنین در مورد طرح «هاب گازی» با پوتین رایزنی کرد و گفت: ترکیه قصد دارد نقشه راهی را برای ایجاد یک مرکز ذخیره سازی گاز طبیعی در خاک خود تکمیل کند و گام‌های مشخصی در این زمینه بردارد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین به پرونده بحران اوکراین پرداخت و به همتای روس خود گفت: ما شاهد نتایج مثبت مذاکرات در مورد بحران روسیه و اوکراین در زمینه کریدور غلات، تبادل اسرا و طرح ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا بوده ایم. دعوت‌ها برای صلح و مذاکره باید با برقراری آتش بس و ارائه چشم انداز راه حل عادلانه برای حل بحران پشتیبانی شود.

کد خبر 5674305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha