۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

یزد استان برخوردار نیست/حداقل‌ها رابرای مقابله با بحران‌ها نداریم

یزد استان برخوردار نیست/حداقل‌ها رابرای مقابله با بحران‌ها نداریم

یزد- نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: بر خلاف اینکه گفته می شود یزد یک استان برخوردار است، یزد استان برخوردار نیست و در برخی زمینه‌ها از حداقل‌ها نیز بی‌بهره است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار صبح شنبه در دیدار شهرداران یزد و اشکذر با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه گاهی چنین برداشت می‌شود که استان و شهر یزد برخوردار بوده و با مشکلات کمی روبرو است، اظهار داشت: این موضوع دقیقاً به صورت عکس است و حتی شهر یزد که مرکز استان به حساب می‌آید مشکلات خاص خودش را دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس عنوان کرد: اکنون در شهر یزد ۱۵۰ هزار نفر در حاشیه‌های شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند که با مشکلات جدی روبرو هستند و باید نسبت به رفع این مشکلات برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بحث اتباع در یزد موضوعی است که باید نسبت به ساماندهی آن اقدام کرد زیرا مشکلات و چالش‌های فرهنگی در استان یزد بوجود آورده است، گفت: به همین میزان شهرداری‌ها در ارائه خدمات با مشکل مواجه هستند و شهرداری‌ها نه تنها در یزد بلکه در بسیاری از شهرهای بزرگ در آینده اگر بخواهند با این وضعیت جلو بروند همه با مشکل جدی و حتی ورشکستگی مواجه می‌شوند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: توزیع ناعادلانه‌ای که در بحث ارزش افزوده صورت گرفته یکی از موضوعاتی است که گلایه‌های بسیاری نسبت به آن وجود دارد و در کنار این موضوع درصد بسیار زیادی که سازمان از آنها برداشت می‌کند و چیزی از آن عاید شهرداری‌ها نمی‌شود هم نارضایتی به وجود آورده است.

جوکار به امکانات پایین شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: اینکه ما در سیل مرداد ماه حتی با تأمین پمپ آب با مشکل مواجه بودیم و مجبور به درخواست کمک از استان‌های همجوار برای رفع مشکل شدیم اصلاً خوب نیست و شهرداری‌ها باید حداقل امکانات مورد نیاز را داشته باشند.

نماینده مردم یزد و اشکذر بر ضرورت بهره‌مندی شهرداری‌ها از درآمدهای پایدار تاکید کرد و افزود: قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس تصویب شد و ۱۴ مورد درآمد پایدار در آن برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شد که با وجود کارساز بودن اما جوابگوی تمام نیاز شهرداری‌ها نیست.

کد خبر 5675584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دهقان IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      0 0
      با سلام اگر متخصصان موجود در شهرداری در هنگام بارش باران در خیابان‌ها وکوچه ها حاضر شوند واز جاهایی که آب جمع می‌شود فیلم تهیه کنند ودر فصل مناسب نواقص را برطرف کنند طی دو سال مشکل ابگرفتگی حل میشود
    • سید‌هادی‌عاصی علوی‌تفتی IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      سلام.خدا‌قوت. مرگ بر آمریکا.و‌دلار‌کثیفش. ابرقدرت جهان خداست. آمریکا دیگر وجود ندارد. مرگ بر هر‌.چی‌آمریکایی‌هست. آمریکا‌که‌همین‌را‌میخواهد.ارزش‌پول‌ملی توسط‌خود‌ملت‌ایران‌روزبروز‌بی‌ارزشتر بشود...عقل‌سالم‌در‌بدن‌های‌سالم. امریکایی‌که‌43سال‌است‌ملت‌و‌دولت‌ ایران‌را‌تحریم‌کرده. دلارش‌در‌ایران‌‌میفروش