۲۰ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۲۳

ضرغامی:

پیگیر تامین‌ اعتبار مرمت پروژه شمس تبریزی هستیم

پیگیر تامین‌ اعتبار مرمت پروژه شمس تبریزی هستیم

ارومیه - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر اختصاص بودجه ملی و استانی برای تکمیل پروژه شمس تبریزی خوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس عزت‌الله ضرغامی عصر سه شنبه در بازدید از پروژه شمس تبریزی خوی اظهار داشت: وجود مقبره شمس تبریزی در شهر ریشه‌دار و با هویتی همچون خوی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: همچنین شخصیت شمس تبریزی نیز در نوع خود بسیار بی‌بدیل بود و مقبره شمس از طرح و معماری زیبایی برخوردار است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پروژه شمس تبریزی هم‌اکنون به علت مشکلات اعتباری و بودجه‌ای به مشکل برخورده است و امروز برای بررسی پیشرفت فیزیکی این پروژه از نزدیک، به شهر خوی سفر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان‌غربی برای پروژه شمس تبریزی، بودجه‌ای اختصاص یافت که به دلیل مشکلات بودجه‌ای دولت، تخصیص چندانی به آن انجام نشد اما وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش می‌کند که از محل بودجه ملی و استانی، آن را تامین‌اعتبار کند.

بازدید وزیر میراث فرهنگی از بازار تاریخی خوی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر سه شنبه در جریان سفر به شهرستان خوی از بازار تاریخی این شهرستان بازدید کرد.

عزت الله ضرغامی در بازدید از بازار تاریخی خوی اظهار کرد: بازار تاریخی خوی یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین بازارهای ایران است که با همکاری مسئولان شهرستانی می‌تواند مورد مرمت و احیا قرار گیرد.

بازار تاریخی خوی در بافت قدیمی شهر قرار دارد که از نظر تاریخ‌نویسان و بسیاری از جهانگردان، یکی از زیباترین بازارهای ایران بعد از بازار تبریزی، اصفهان و شیراز محسوب می‌شود، تاریخ احداث بازار فعلی دوره صفویه به بعد است و بیشتر قسمت‌های آن به دستور عباس میرزای قاجار و توسط امیر احمدخان دنبلی، در اوایل دوره قاجاریه ساخته شده است.

کد خبر 5679024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha