۲۳ دی ۱۴۰۱، ۸:۴۴

هشدار «راسموسن» به پکن نسبت به عواقب حمله به تایوان

هشدار «راسموسن» به پکن نسبت به عواقب حمله به تایوان

دبیرکل پیشین ناتو خواهان این شد که برای جلوگیری از تکرار سناریوی اوکراین هر چه سریعتر به تایوان سلاح داده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، آندرس راسموسن، دبیرکل پیشین ناتو خواهان این شد که برای جلوگیری از تکرار سناریوی اوکراین هر چه سریعتر به تایوان سلاح داده شود و به پکن نسبت به عواقب حمله به این جزیره هشدار داده شود.

راسموسن خواهان این شد که برای جلوگیری از حمله احتمالی چین به تایوان، هرچه سریعتر به این جزیره سلاح داده شود و به پکن نسبت به محدودیت‌های اقتصادی هشدار داده شود که در صورت حمله به این جزیره با آنها مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: سیاست مداران اروپایی باید از فرستادن سیگنال‌های ضد و نقیض دست بردارند و به صورت شفاف‌تر رفتار کنند، چین بر صادرات به بازارهای جهانی جهت تقویت توسعه اقتصادی خود متکی است، چین بیشتر از روسیه به زنجیره صادرات جهانی مرتبط است، به همین دلیل هشدار به چین نسبت به پیامدهای اقتصادی این حمله می‌تواند یک عامل بازدارنده قدرتمند باشد. یک عامل بازدارنده کارآمد دیگر نیز وجود دارد که عبارت از این است که در حال حاضر تایوان به سلاح‌های لازم برای دفاع از خود مجهز شود.

دبیرکل سابق ناتو خواهان توجه به تشدید احتمالی مسئله تایوان و عبرت گرفتن از بحران اوکراین جهت مقابله با پکن شد.

راسموسن تصریح کرد پیروزی اوکراین در نزاع کنونی، بهترین راه برای جلوگیری از تعدی احتمالی چین به تایوان است، چراکه پیروزی روسیه می‌تواند یک اقدام خطرناک باشد که پکن از آن استفاده خواهد کرد.

کد خبر 5680908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سلام IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      3 1
      چین زرنگتر ازاین حرف هاست که وارد جنگ مستقیم بشه
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      8 2
      اگر چین به تایوان حمله کند علاوه بر اینکه شکست تلخی خواهد خورد اقتصاد چین همانگونه که سعود کرده به همان صورت سقوط خواهد کرد
    • مسعود IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      5 7
      راسموسن وکل اورپا مثل عروسک خیمه شب بازی توی بازی که آمریکا مدیریت میکند برای نجات دادن اقتصاد امریکافقط بازیگر هستن هیچ برنامه ای که برای نجات اورپا ندارند
    • کیان IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      6 1
      اگر جنگی صورت بگیرد چین بیشترین ضرر رو میخوره
    • محمد امیری IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 2
      اگر همین سیاست تقابل را چین و روسیه برای تقویت نظامی بوسنی، یا کشور دیگری در اروپا یا آمریکای لاتین در پیش بگیرند، و توجیه شان هم جلوگیری از فشار ناتو و آمریکا باشد، آنوقت نظرات این سیاستمداران غربی چه چیزی خواهد بود؟ دقیقا همین دلایل روسیه، پس بجز تعامل راهی برای جلوگیری از این درگیری ها نخواهد بو
    • حسین شرافت IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 7
      لطفا خفه خون بگیر راسوی پیر بی خاصیت ،
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 3
      غرب دیگه ترکید.جهان دیگه اجازه هر کاری به غرب و نفاق ودسیسه جنگ بین همسایگان بین بلوک ها و ملت ها رو نمیده.و متحد شدن.چون از غرب جز این چیزا ک نام بردم ندیدم.مخصوصا برخورد دوگانه.جنایات موساد سیا انگلیس و ال سعود رو تمام ملت ها میدونن ک هنوز خون مردم ایران افغانستان یمن سوریه سودان نیجریه لبنان عراق
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 4
      نمیشه با حق وتو که دیکتاتوری هست ملت ها و کشورا به جنگ انداخت غارت کرد.برده داری نوین با دلار و تحریم و باج و زور گویی تمام شد.با پول صهیون و ال سعود و اژانس ضد یهود و رسانه های دوگانه پرداز و دروغگو نمیشه ادای قانون رو در اورد.ملت ها از سازمان اای بینملی وغرب متنفر شدن از جنگ و نفاق بین کشورا.
    • دانیال IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 3
      راسموسن برو سطل دارو هاتو بخور سطل اشغال رو بزار دم در بگیر بخاب.یا یک اب بزن صورتت.خراب کردید خراب کردید با این نظم نوین.احترام ب ملت ها ودینشون و نفاق و دوگانگی بیداد میکنه.ملت ها دخالت رو نمیپزیرن.چون صلاحیت ندارید شماها همون دزدان کارایب هستید با کت و شلوار فقط.اروپا وغرب ناقضین حقوق بشر هستن.