۴ بهمن ۱۴۰۱، ۶:۵۲

«تئاتر فجر ۴۱» از نگاه مهر؛

«ایرانیان» وارد تالار وحدت می‌شوند/«نذر عباس» همچنان در تئاتر شهر

«ایرانیان» وارد تالار وحدت می‌شوند/«نذر عباس» همچنان در تئاتر شهر

چهارمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پذیرای ۱۵ اجرا در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه‌شنبه ۴ بهمن و در چهارمین روز از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۸ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۷ نمایش در بخش خیابانی جشنواره اجرا می‌شوند.

تالار وحدت در اولین میزبانی خود از اجراهای جشنواره چهل و یکم، ساعت ۲۰ پذیرای نمایش «ایرانیان» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری از مشهد با مدت زمان ۹۰ دقیقه می‌شود.

سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر نیز میزبان نمایش «داستان اسف‌انگیز …» به نویسندگی و کارگردانی غلامحسین دولت‌آبادی از تهران است که در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ و با مدت زمان ۱۰۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

نمایش «خاکستری» به نویسندگی و کارگردانی پریا امینی از شهرکرد با مدت زمان ۵۵ دقیقه و در ۲ نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

سالن سایه مجموعه نیز همچون پیش از برگزاری جشنواره تئاتر فجر، پذیرای نمایش «نذر عباس» به نویسندگی و کارگردانی محمد یزدی از ملارد می‌شود که اجرای عمومی خود را در این سالن سپری کرده بود. این نمایش با مدت زمان ۵۵ دقیقه و در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ روی صحنه می‌رود.

مرکز تئاتر مولوی نیز در چهارمین روز از جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر میزبان نمایش «نقطه صفر مرزی» است. این نمایش با نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عبادیانی از شاهرود، با مدت زمان ۷۵ دقیقه و در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۹ اجرا می‌شود.

روز سه‌شنبه ۴ بهمن سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر میزبانی نمایش «جاودانگی» نوشته اصغر گروسی و کارگردانی محسن جاور از یزد را با مدت زمان ۶۰ دقیقه و در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ و سالن سمندریان مجموعه نیز میزبانی نمایش «مأمور خیابان نود و دو» به نویسندگی داود فتحعلی‌بیگی و کارگردانی میثم زندی از نوشهر را با مدت زمان ۹۰ دقیقه و در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰، بر عهده دارد.

تالار حافظ نیز در چهارمین روز جشنواره میزبان نمایش «گل‌های قرآن» به نویسندگی و کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه است که با مدت زمان ۶۰ دقیقه و در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود.

در بخش خیابانی جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر و در چهارمین روز جشنواره، پهنه رودکی میزبان اجرای نمایش‌های «بازمانده» نوشته اصغر گروسی و کارگردانی مریم دهقانی از شیراز با مدت زمان ۳۵ دقیقه، «قل آب» به نویسندگی و کارگردانی بهناز زحمتکش از یزد با مدت زمان ۱۷ دقیقه، «شوشی و انگشتر» به نویسندگی احمد جولایی و کارگردانی حسن سبحانی مینابی از میناب با مدت زمان ۲۰ دقیقه، «تکم» به نویسندگی علی بایبوردی و کارگردانی معین جعفری از اهر با مدت زمان ۲۰ دقیقه، «لالایی‌های ننه‌ایران» به نویسندگی کیانوش احمدی و کارگردانی حسنا قبادی از ایلام با مدت زمان ۲۲ دقیقه و «همراه مردم» به نویسندگی و کارگردانی حسین نادری از کرمانشاه با مدت زمان ۳۰ دقیقه است که به ترتیب در ساعت‌های ۱۴:۳۰، ۱۵، ۱۵:۳۰، ۱۶، ۱۶:۳۰ و ۱۷ اجرا می‌شوند.

در این روز نمایش «چرخیدن» به نویسندگی و کارگردانی آرش رضایی از ازنا نیز با مدت زمان ۲۵ دقیقه، ساعت ۱۱ در ایوان انتظار متروی ولی‌عصر (عج) اجرا می‌شود.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری کوروش زارعی از ۲۵ دی تا ۱۱ بهمن برگزار می‌شود.

کد خبر 5690059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha