۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۱۲

مهر بررسی کرد؛

قبوض میلیونی گاز برخی شهروندان خراسان جنوبی/پاسخ شرکت گاز

قبوض میلیونی گاز برخی شهروندان خراسان جنوبی/پاسخ شرکت گاز

بیرجند- شرکت گاز خراسان جنوبی معتقد است محاسبه پلکانی مصرف و قیمت گاز موجب صدور قبوض میلیونی دی ماه برخی شهروندان پرمصرف شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: قبوض گاز دی ماه شهروندان خراسان جنوبی که به دستشان رسید، بسیاری از آن با دیدن مبلغ قبوض شگفت زده شدند چرا که تفاوت بسیار فاحشی با ماه‌های قبل علی رغم مصرف نه چندان متفاوت با دوره گذشته بود.

برخی از شهروندان نیز با قبوض میلیونی گاز مواجه شدند و برایشان این سوال پیش آمد که چرا با چنین مبالغی رو به رو شدند.

قیمت گاز به صورت پلکانی محاسبه می‌شود

رحمان محمودی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: مصرف و به تبع آن قیمت گاز از ابتدای آذر ماه به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان‌کرد: به این صورت که در پلکان اول تا سوم حداکثر قیمت هر مترمکعب گاز ۹۶ تومان و در پلکان چهار تا ۱۰ از ۱۷۵ تومان تا هزار پانصد تومان محاسبه می‌شود.

محمودی گفت: همچنین در پلکان یازدهم هر مترمکعب گاز پنج هزار تومان و در پلکان دوازدهم نیز به ازای هر مترمکعب گاز شهروندان باید شش هزار تومان باید پرداخت شود.

بررسی یک مورد قبض میلیونی گاز

وی ادامه داد: شهروندی داشته‌ایم که میزان مصرف گاز او هزار و ۹۴۹ متر مکعب بوده که چنین شهروندی بی شک جز مشترکین بد مصرف محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت قبض گاز چنین شهروندی با این میزان مصرف ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شده است، گفت: این موارد به علت پلکانی محاسبه شدن قیمت گاز رخ داده است.

محمودی بیان کرد: هنوز سرمای زمستان باقی است و باید با دقت در مصرف انرژی به ویژه گاز هم در بهره‌مندی همه شهروندان از این نعمت خدادادی کمک کنیم و هم جز مشترکین خوش مصرف باشیم.

وی یادآور شد: این روش محاسبه قیمت گاز بی شک اقدامی در راستای تشویق شهروندان به صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: اگر قبوض شهروندان کم مصرف را مشاهده کنید، درخواهید یافت که تفاوت چندانی با ماه قبل نداشته است.

کد خبر 5691743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      سلام و احترام زمانی عدالت استفاده از گاز فراهم میشه که اولا فکری در ساخت و ساز بوجود بیاد و از طرف دیگر افرادی که به شکل های مختلف از گاز قاچاق استفاده می کنند جلوگیری شود مثل دستکاری در کنتورهای گاز که تعداد آنها هم روز به روز بیشتر میشه