۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸

امام جمعه ملبورن:

مصیبت های امروز جوامع دوری از اصول دینی و احکام قرآن است

مصیبت های امروز جوامع دوری از اصول دینی و احکام قرآن است

امام جمعه ملبورن گفت: متأسفانه مشقت و مصائب امروز جوامع دوری از اصول دینی و سهل انگاری در قبال پیروی از احکام قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن طی مراسمی در شهر ملبورن گفت: متأسفانه مشقت و مصائب امروز جوامع دوری از اصول دینی و سهل انگاری در قبال پیروی از احکامات قرآن کریم است درحالی که سعادت و سربلندی انسان‌ها در دنیا و آخرت در گروی تبعیت از تعلیمات و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت است.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا ادامه داد: رمز توسعه، پیشرفت و سربلندی یک جامعه در اجرای درست نظام عدالت و دفاع از حقوق مردم نهفته است و با تبعیت از اصول نظام عدالت اقشار مختلف جامعه به حقوق خود می رسند.

وی گفت: عدم آشنایی مردم از آموزه‌های قرآن و پیروی نکردن از اصول اسلامی دلیل اصلی بحران و ناهنجاری‌های موجود در میان ملت‌ها است.

حجت‌الاسلام وحیدی تاکید کرد: دین مبین اسلام همه انسان‌ها را از ارتکاب به ظلم، جفا و خشونت به صراحت منع کرده است لذا مطابق دستورات قرآن و منویات ائمه معصومین علیهم السلام باید راهبردهایی را تدوین و به اجرا گذاشت که از طریق آن حقوق مردم محفوظ و راه عبور از بحران‌ها را پیدا کرد.

وی افزود: جهان اسلام باید موظف به تدوین سیاست و عملکرد براساس تعلیمات دینی و آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام باشد و برای این مهم روشنگری در جامعه و افزایش فهم و آگاهی مردم بسیار حائز اهمیت می‌باشد. امام جمعه ملبورن گفت: ملت‌ها باید بیدار باشند و در برابر ظلم، خشونت و بی عدالتی صدای خود را به همنوعان خود و سایر ملت‌های جهان برسانند. نهادهای بین المللی باید با حاکمان ظالم و ناقضان حقوق بشر برخورد نمایند.

کد خبر 5693216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha